خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

شهرداری تبریز اقدام به انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای قطارشهری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۶۳

مشکل خاصی در اجرای پروژه قطار شهری تبریز وجود ندارد.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز اقدام به انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای قطارشهری تبریز می‌کند.
به گزارش ایلنا صادق نجفی که در آیین معارفه مدیر عامل جدید سازمان قطار شهری تبریز سخن می‌گفت با اعلام اینکه که مشکل خاصی در اجرای پروژه قطار شهری تبریز وجود ندارد گفت: شهرداری تبریز برای تأمین و تخصیص اعتبارات و بودجه‌های سهم شهرداری برای مترو تبریز طی سال جاری و نیز بودجه سال آینده عزم جدی دارد.
وی با اشاره به اینکه برای سال آینده ۹۳ میلیارد تومان بودجه توسط دولت درنظر گرفته شده است گفت: همین مقدار نیز از سوی شهرداری تبریز تحقق خواهد یافت.
وی تلاش برای راه اندازی و آماده سازی قطار شهری تبریز را اولویت و دغدغه نخست مدیریت شهری تبریز اعلام کرد و گفت: افزایش سهم حمل و نقل ریلی تبریز در جابجایی مسافر، کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌ سفرهای درون‌شهری، کاهش آلودگی هوا، تکمیل و توسعه ناوگان حمل و نقل درون‌شهری، ارتقای سطح رفاه و آسایش شهروندان، اتصال شرقی‌ترین نقطه شهر به غربی‌ترین نقطه تبریز و تحقق هدف سامانه حمل و نقل ترکیبی از جمله اهداف مورد نظر مدیریت شهری در اجرای این طرح به شمار می‌رود.
شهردار تبریز تاکید کرد: خوشبختانه نخستین سری از واگن‌های خریداری شده برای خط یک قطار شهری تبریز که از ماه‌ها قبل از کشور چین به سمت ایران حرکت کرد بود به ایران رسیده و در بندرعباس از کشتی تخلیه شده است و این واگن‌ها به زودی و پس از انجام مراحل و تشریفات ترخیص از گمرک به تبریز منتقل خواهند شد.
نجفی خاطرنشان کرد: این خط در سه مرحله به بهره برداری خواهد رسید و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، شش کیلومتر اول از ائل گلی تا ایستگاه شهریار در دهه فجر امسال، شش کیلومتر دوم تا پایان سال ۹۳ و فاز نهایی خط یک تا پایان سال ۹۴ و ‌‌نهایت اوایل ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.
وی راه اندازی قطار شهری تبریز مهم‌ترین وبزرگ‌ترین آرزوی شهروندان تبریزی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و شهری تبریز بزودی شاهد تحقق این مهم باشیم.
بر پایه همین گزارش با ابلاغ حکمی که از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی و به پیشنهاد شهردار تبریز انجام گرفت، مهندس محمد صادق پشمینه آذر به عنوان مدیر عامل جدید سازمان قطار شهری تبریز منصوب شد.
محمد صادق پشمینه آذر به عنوان شهردار تبریز بین سال‌های ۱۳۶۱ - ۱۳۵۹ مشغول فعالیت بود.
پیش از این جواد انصاری دراین سمت مشغول فعالیت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز