خبرگزاری کار ایران

فرماندار کلانشهر تبریز:

سینماگران برای تولید آثار فاخر باید از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی شناخت کافی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۷

با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید که حل و فصل مشکلات و برنامه‌ریزی برای فعالیتهای فرهنگی و هنری را با اعتماد به هنرمندان و کارگردانان و فعالان رشته‌های هنری، به خود آنان ارجاع می‌دهد، ‌این زمینه را فراهم می‌نماید تا در همهٔ رشته‌های هنری علی‌الخصوص سینما، ‌شاهد تولید آثار مقبول و مورد انتظار مردم باشیم.

ایلنا: فرماندار کلانشهر تبریز گفت: سینماگران برای تولید آثار فاخر باید از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی شناخت کافی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایلنا رحیم شهرتی‌فر با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌ها اظهار داشت: این امر هم موجبات رضایت اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان هنر سینما را فراهم می‌آورد و هم زمینه آشنایی مردم هنردوست آذربایجان را با آخرین تولیدات و آثار فاخر سینمایی که در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود را موجب می‌شود.
وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر سینما در جامعه و جامعیت و پوشش‌دهی آن اظهار داشت: تولید آثار سینمایی فاخر زمانی محقق می‌شود که سینماگران در شرایط کاملا مطلوب از نظر سیاسی و اجتماعی امکان فعالیت داشته باشند.
شهرتی‌فر تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید که حل و فصل مشکلات و برنامه‌ریزی برای فعالیتهای فرهنگی و هنری را با اعتماد به هنرمندان و کارگردانان و فعالان رشته‌های هنری، به خود آنان ارجاع می‌دهد، ‌این زمینه را فراهم می‌نماید تا در همهٔ رشته‌های هنری علی‌الخصوص سینما، ‌شاهد تولید آثار مقبول و مورد انتظار مردم باشیم.
وی گفت: در فعالیتهای هنری اصل بر خلق آثاری است که هر کدام پنجره‌ای به سوی زیبایی بگشایند و حس زیبایی دوستی انسان را تقویت کرده و نیازهای وی را پاسخ گویند و برای حل مشکلات انسان‌ها و جوامع راه‌حل‌های مناسبی ارائه نمایند و بر این اساس سینما نیز باید از اصل یاد شده پیروی کرده و زمینه‌ساز تعالی جوامع بشری باشد.
فرماندار تبریز، ‌تاکید کرد: هنر سینما به عنوان یکی از رشته‌های هنری که از تاثیرگذاری بسزایی برخوردار است، زمانی‌ می‌تواند به عنوان سینمایی با محتوای غنی و ارزش‌مدار مطرح شود که فعالان این عرصه با شناخت کامل از فرهنگ اسلامی و ایرانی و با درک شرایط جامعه به تولید اثر بپردازند.
شهرتی‌فر پرهیز از سیاست تمرکزگرایی و برگزاری برنامه‌ای فرهنگی هنری در استان‌ها را در توسعه و تعالی و رشد فرهنگ و هنر موثر عنوان کرد و گفت: برگزاری همزمان جشنوارهٔ فیلم فجر در استان حرکت مناسبی است که تدوام برگزاری آن اثرات سودمندی در حوزه‌ هنر سینما برجای خواهد گذاشت.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز