خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا:

شطرنج جام ملت‌های آسیا در تبریز انتخابی رقابت‌های جهانی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۵۸

امکانات تبریز برای میزبانی در شرایط ایده آلی قرار دارد. / با امضای توافق نامه‌ای هیجدهمین دوره رقابت‌های شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

ایلنا: دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا گفت: رقابتهای شطرنج جام ملتهای ۲۰۱۴ آسیا در تبریز انتخابی رقابتهای جهانی خواهد بود.
به گزارش ایلنا ھشام علی محمد طاھر در آیین امضاء توافق نامه میزبانی هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز افزود: رقابتهای شطرنج جام ملت‌های آسیا هر ۲ سال یکبار برگزار و دوره گذشته به میزبانی چین برگزار شدو در سال ۲۰۰۵ نیز ایران و اصفهان میزبان این رقابت‌ها بود که تجربیاتی خوبی را در ایران داشته‌ایم.
دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا ادامه داد: ۵۰ کشور عضو کنفدراسیون شطرنج آسیا هستند و برای این ۵۰ کشور دعوتنامه ارسال خواهد شد ولی بر اساس تجربیات کنفدراسیون و رایزنی‌های ما در تبریز شاهد حضور بیش از ۲۰ تا۲۲ تیم خواهیم بود.
ھشام علی محمد طاھر تصریح کرد: به جهت نزدیکی این رقابت‌ها با المپیاد جهانی شطرنج، رقابتهای شطرنج هجدهمین دوره رقابتهای مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا در تبریز بهترین دوره رقابت‌ها برای آمادگی شطرنجبازان خواهد بود و این مزیت مهم این رقابتهاست که با استقبال خوب تیم‌ها نیز به همراه خواهد بود.
وی برگزاری این رقابت‌ها را عامل مهمی در شناساندن ایران و آذربایجانشرقی و تبریز به آسیا دانست و افزود: توریسم ورزشی یکی از ارکان مهم جلب توریسم در دنیا تبدیل شده و این رقابت‌ها برای توریسم ورزشی آذربایجانشرقی نقش مهمی را می‌تواند ایفاء کند.
وی همچنین خبر از حضور تیم شهرداری تبریز به عنوان تیم دوم ایران اسلامی در این رقابت‌ها را داد.
همین گزارش حاکی است طی مراسمی در هتل تبریز با امضای توافق نامه‌ای بین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز، نماینده فدراسیون شطرنج و ھشام علی محمد طاھر دبیر کل کنفدراسیون شطرنج آسیا هجدهمین دوره رقابت‌های شطرنج مردان و زنان جام ملت ھای شطرنج آسیا به میزبانی تبریز ۲۹ اردیبهشت الی ۹ خرداد سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز