خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اهر باید نگین منطقه ارسباران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۵۷

فرماندار اهر به خواست مردم منطقه در سمت خود ابقاء شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: اهر باید نگین منطقه ارسباران باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاح مجتمع تولیدی، خدماتی و بازرگانی غزال ارسباران، با اشاره به اهمیت شهرستان اهر در کل منطقه آذربایجان و ارسباران اظهار داشت: شهرستان اهر تا ۱۰-۱۵ سال پیش جزو شهرستان‌های محروم به شمار می‌رفت، اما خوشبختانه امروز در سایه تلاش دست‌اندرکاران به یک منطقه آباد و توسعه‌یافته تبدیل شده است.
وی گفت: اگر بناست آذربایجان شرقی توسعه یافته و به جایگاه واقعی خود یعنی سر ایران برسد، قطعا با توسعه اهر و ارسباران امکان‌پذیر است.
جبارزاده افزود: خوشحالم که مردم اهر، مردمی با عزم و اراده ستودنی هستند که دغدغه فکری آن‌ها، آبادانی و توسعه منطقه اهر و ارسباران است و ما نیز به عنوان دولت تدبیر و امید، با هر قدمی که در این راستا برداشته شود با تمام توان همراهی خواهیم کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اهر ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، افزود: ظرفیت اصلی توسعه این شهرستان که در بین دیگر شهرستان‌ها ممتاز است، نیروی انسانی آن است که باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببریم.
وی، سد ستارخان را یکی از عوامل توسعه و تغییر چهره شهرستان اهر دانست و افزود: احداثاین سد موجب توسعه کشاورزی در اراضی پایاب آن شده، اما لازمه استفاده حداکثری از این ظرفیت، توسعه همه‌جانبه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی است.
جبارزاده با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم به بهانه توسعه، اهر را به یک شهرستان آلوده تبدیل کنیم، افزود: نباید اجازه دهیم صنایع آلاینده به این شهرستان بیاید و از نظر ما صنایع تبدیلی کشاورزی، گزینه بسیار دقیق و کار‌شناسی شده‌ای برای اهر است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان اهر، بر ایجاد صنایع فراوری محصولات معدنی در این شهرستان تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات صدیقی، فرماندار اهر، خاطرنشان کرد: ملاک ما برای انتخاب فرمانداران، خدمت‌گزاری به مردم، حمایت از کارآفرینان و تعامل با مسوولان و نمایندگان است و تا جایی که بررسی کرده‌ایم آقای صدیقی واجد این شرایط هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم که طبق خواسته اهالی اهر، ایشان کماکان در خدمت مردم غیور، شهیدپرور و قهرمان این شهرستان باشند.
وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در شهرستان‌ها، تصریح کرد: فرمانداران در کنار خدمت به مردم و جلب رضایت مردم باید نگاه توسعه‌گر و اقتصادی داشته و موتور محرکه توسعه شهرستان باشند.
جبارزاده بر تنظیم برنامه چهار ساله اداره شهرستان از سوی فرماندار اهر خواستار شد و افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری توجه به ظرفیت‌ها و امکانات داخلی را خطاب به دولتمردان تاکید کردند ما نیز در برنامه‌های توسعه، این موضوع را لازم‌الاجرا می‌دانیم.
وی با بیان اینکه مردم اهر شایسته هر نوع خدمتی هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم وحدت و همدلی مسوولان اهر همچنان ادامه داشته و ما هم به عنوان حامی این شهرستان در سطح ملی و استانی، در خدمت مردم هستیم.
جبارزاده اظهار داشت: همه مسوولان وظیفه دارند با جان و دل در خدمت مردم باشند و اگر تمام عمر خود را نیز در این راه سپری کنیم، نمی‌توانیم گوشه‌ای از زحمات این مردم در قبال انقلاب را جبران کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از سرمایه‌گذار مجتمع تولیدی غزال ارسباران، افزود: تلاش افرادی مانند آقای نظرزاده قابل ستایش است، چرا که این تلاش‌ها از مهاجرت هزاران نفر جلوگیری می‌کند، نیازهای هزاران خانواده را تامین می‌کند و امید‌ها برای توسعه منطقه را افزایش می‌دهد.
لازم به ذکر است مجتمع تولیدی، خدماتی و بازرگانی غزال ارسباران امروز در شهرستان اهر به بهره‌برداری رسید.
این مجتمع تولیدی و صادراتی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ایجاد شده است.
این مجتمع شامل کارخانه تولید سبد میوه، بسته‌بندی و سورتینگ میوه و سردخانه ۱۰هزار تنی است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز