خبرگزاری کار ایران

داور دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی فجر آذربایجان:

حرکت‌های ارزشمندی در موسیقی تبریز و به ویژه در هنر نوازندگی هنرمندان آن، پدید آمده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۳۸

رویکرد شهرداری تبریز در حمایت از موسیقی فاخر، ارزشمند است.

ایلنا: عضو هیئت داوران دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی فجر آذربایجان گفت: حرکت‌های ارزشمندی در سال‌های اخیر در موسیقی تبریز و به طور اخص در هنر نوازندگی هنرمندان این شهر، پدید آمده است.
به گزارش ایلنا داوود آزاد که در حاشیه دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی فجر آذربایجان سخن می‌گفت، به مقایسه کیفیت نوازندگی در میان نوازندگان شهر تبریز پرداخت و افزود: این پیشرفت در مقطع کنونی، نسبت به دوره‌ای که در تبریز بودم کاملاً محسوس است.
آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایران با بیان اینکه اقدام شهرداری تبریز در برگزاری جشنواره موغام ارزشمند است، خاطرنشان کرد: این رویکرد قابل تقدیر، در صورت استمرار، بروز و ظهور استعدادهای ارزنده‌ موسیقی در آینده‌ای نه چندان دور را در پی خواهد داشت.
این موسیقی‌دان که سابقه بیش از سیصد اجرا در در دانشگاه‌های کمبریج، آکسفورد، لندن و مونیخ را در کارنامه دارد، اظهار داشت: به شخصه، هیچ‌گاه حاضر به داوری در فستیوال‌ها و نشست‌های رایج در مورد موسیقی نبوده‌ام، اما آن‌چه که این بار موجبات حضورم را در جشنواره موغام فراهم آورد، جایگاه بلند موسیقی موغام است.
لازم به ذکر دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود با حضور هنرمندان این حوزه در دو بخش تکنوازی و آواز از دیروز در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز آغاز به کار کرده است.
این جشنواره سه شنبه –ششم اسفند - با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز