خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

آموزش به افزایش راندمان عملکرد محصولات کشاورزی منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۴۱

اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان دیدار کردند.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: براساس تجربیات حاصله، اعتقاد دارم برای افزایش راندمان عملکرد محصولات کشاورزی در واحدسطح، باید در بخش آموزش وترویج فعالیت بیشتری انجام گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان افزود: عملکرد پایین در واحدسطح، پایین بودن راندمان آبیاری و مصرف بیش از حد نهاده‌های کشاورزی، به دلیل عدم کفایت آموزشهای کشاورزی بوده و باید در توسعه و تعمیق فعالیتهای آموزشی وترویجی قدم‌های بلندی برداشته شود.
وی با اشاره به نقش تشکلهای کشاورزی در ارتقای جایگاه بخش وحل مشکلات کشاورزان، خاطرنشان کردد: ما امانتدار مسولیت بزرگی بوده و سازمان جهادکشاورزی خود را از نظام صنفی وتشکلهای کشاورزی جدا ندانسته و می‌توانیم در کنار هم برای رونق بخش کشاورزی استان قدم برداریم.
مهری با بیان اینکه وضعیت کشاورزی استان مرهون تلاش‌ها و زحمات روساء و مدیران قبلی سازمان جهادکشاورزی که در گذشته در این سازمان مسئولیت داشته و در ارتقای جایگاه کشاورزی استان تلاش نموده‌اند بوده و باید از تجربیات آن‌ها استفاده لازم صورت پذیرد گفت: مجموعه سازمان جهادکشاورزی در استان وشهرستان‌ها از پتانسیل‌های نظام صنفی کشاورزی و تشکلهای بخش کشاورزی درمراجع تصمیم گیری، کارگروه‌های کشاورزی و آموزش و ترویج استفاده خواهد نمود.
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان نیز دراین دیدار گفت: نظام صنفی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی بخش کشاورزی استان خود را از سازمان جهادکشاورزی جدا ندانسته و با توان مضاعف درجهت حل مشکلات کشاورزان گام برخواهد داشت.
عطااله هاشمی با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی طرح انتزاع وظایف بازرگانی از وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: در این آیین نامه جایگاه مناسبی برای نظام صنفی کشاورزی درنظرگرفته شده و از نظارت بر تولید، عرضه و تنظیم بازار تا واردات وصادرات محصولات کشاورزی می‌تواند وارد عمل شده و با توجه به پتانسیل‌های موجود و آمادگی نظام‌های صنفی در شهرستان‌ها این امر قابل تحقق و پیگیری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز