خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در شمالغرب:

تحریم‌های اقتصادی مغایر حقوق بشر و به دور از کرامت انسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۵۲

پیش نشست همایش ملی تحریم‌های اقتصادی و حقوق بنیادین بشر برگزار شد. / تحریم اقتصادی در هیچ مذهب و دینی مجاز نیست. / تحریم‌های اقتصادی مغایر حقوق بشر و به دور از کرامت انسانی است.

ایلنا: رئیس هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در شمالغرب کشور گفت: تحریم اقتصادی در هیچ مذهب و دینی مجاز نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی در پیش نشست همایش ملی تحریم‌های اقتصادی و حقوق بنیادین بشر که با حضور حقوقدانان و اعضای دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران مستقر در تبریز و صاحبنظران سیاسی در محل تالار جلسات اتاق بازرگانی تبریز برگزار شده بود با اشاره به اینکه در زمان پیامبراسلام(ص) و در جنگ‌های مختلف ایشان تاکید داشتند تا اصول و حقوق بنیادین بشر که همانا رعایت احوال کودکان، زنان، پیران، درختان و نباتات می‌باشد در نظر گرفته شود افزود: کره خاکی باید توسط اشرف مخلوقات آباد شود و انسان‌های با کرامت باید آبادگر این عرصه باشند لذا تحریم حقوق بنیادین بشر ازجمله مواد غذایی و دارویی حق کسب و مسکن مجاز نبوده و اگر این موارد مورد تهدید قرار گیرند تحریم کنندگان از حالت انسانیت خود خارج و جایگاه آن را مخدوش ساخته اندو مجازات این حوزه‌ها مساوی با اعدام انسانهاست.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تحریم نوعی مجازات است و مجازات تحریم، مجازات تبعی است در جایی که مجازات اصلی کفایت نکند.
وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را مجازات کند ولی توان آن را ندارد افزود: چون آمریکا مجازات اصلی را نمی‌تواند اجرا نماید به این نوع سنگ اندازی‌ها و ایجاد جو روانی منفی اقتصادی روی آورده است که در هیچ مذهب و دینی جایز نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی با بیان اینکه تاریخ اسلام برای نخستین بار تحریم‌های اقتصادی را در جریان شعب ابی طالب تجربه نموده است افزود: سران قریش وقتی دیدند در مقابل منطق برّان رسول اکرم(ص) توان مقابله با اسلام را ندارند بنی هاشم را که از ایشان حمایت می‌کردند از شهر مکه بیرون کردند و آنان را به تمام معنا تحریم اقتصادی کردند ولی مسلمانان مقاومت کردند و در ‌‌نهایت منتهی به پیروزی آنان گردیده و اسلام جهانگیر شد.
حجت الاسلام والمسلمین شریفی با بیان اینکه در دنیای پیشرفته امروز نیز تعدادی ابوجهل‌ها بر سرنوشت انسان‌ها مسلط شده‌اند افزود: در دنیای کنونی نیز برخی افراد کارهایی را مرتکب می‌شوند که ۱۵۰۰ سال پیش ابوجهل‌ها انجام می‌دادند.
وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی که در پی تحریم‌های صورت گرفته اتفاق می‌افتند مساوی با اعدام و نابود کردن علنی انسان‌ها می‌باشند به طوری که فجایع آن در برخی کشور‌ها بسیار مشهود می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شریفی با بیان اینکه مواردی که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده جزو حقوق بنیادین بشر هستند افزود: امروز بواسطه تحریم‌های دارویی صورت گرفته توسط غربی‌ها در چند سال اخیر انسان‌های بی‌گناه زیادی بخاطر عدم دسترسی به دارو از بین رفته و زندگی را بدرود گفته‌اند.
وی با بیان اینکه امروز در دنیا به خاطر عدم دسترسی به غذا عده‌ای جان می‌دهند افزود: این درصورتی است که تحریم کنندگان برخوردار از غذا سالانه میلیون‌ها تن گندم را به دریا می‌ریزند این‌ها حقایق زمان ماست.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در دنیای امروز واژه‌های مقدس و والای عدالت، حقوق بشر، حقوق شهروندی و امثال ذالک در دست عده‌ای دست آویز ظلم به دیگران شده است تا به اهداف غیرمشروع خود برسند.
رئیس هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در شمالغرب کشور برگزاری این همایش را فرصت مغتنمی برای بررسی جوانب مختلف تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان دانست و افزود: با نگاهی کوتاه به قوانین و اصول بین المللی و دین مبین اسلام به راحتی می‌توان دریافت که تحریم‌ها به دور از کرامت انسانی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز