خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای سمینار مدیریت مصرف صنایع، به سایر مناطق کشور تسری می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۱۴

عدم آگاهی طرفین مشترکین صنعتی و صنعت برق از شرایط یکدیگر را عمده‌ترین چالش موجود در افزایش سطح تعامل دوجانبه به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: دستاوردهای سمینار مدیریت مصرف صنایع، جهت تسری به دیگر مناطق کشور، در اختیار مسئولان شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایلنا افشین روشن‌میلانی در دومین سمینار مدیریت مصرف صنایع در تبریز افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در برگزاری این سمینار، اهداف چندگانه‌ای را پیگیری می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها، تلاش برای مدیریت مصرف در سمت تقاضا است.
وی افزود: در این راستا، آشنایی صنعتگران با مفاهیم مدیریت مصرف و آگاهی‌رسانی جز‌ء‌به‌جزء صنعتگران در مورد تشویق‌های صنعت برق در زمان‌های پیک مصرف، آشنایی صنعتگران با مسئولان برق و پاسخ‌گویی مستقیم به سوالات، آشنایی با آخرین دستاوردهای سیستم‌های مدیریت مصرف و تجهیزات اندازه‌گیری و مونیتورینگ که امکان تصمیم‌گیری و مدیریت مصرف را فراهم آورد، هدف‌گذاری شده است.
هدف سمینار؛ دستیابی به یک تفاهم مشرک
وی با بیان این‌که هر ساله یکی از برنامه‌های کلان صنعت برق در جهت پیک‌سایی و فراهم نمودن شرایط پایدار برق‌رسانی بدون خاموشی، استفاده از ابزارهای مدیریت مصرف است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، نقش مشترکین صنعتی و آشنایی ایشان در جهت همسو نمودن برنامه‌های عملیاتی به خصوص در طرح تعطیلات تابستانی، سرویس سالیانه و سرویس‌های دوره‌ای مورد توجه است به این ترتیب، در یک تعامل سازنده هر دو طرف، سود مناسب را از اقدام مشترک خواهند برد. به نحوی که در پیک سال ۹۲، با همکاری بخش صنعت، فقط درمحدوده جغرافیایی فعالیت شرکت توزیع برق تبریز، شاهد تعدیل بالغ بر ۵۰ مگاوات پیک بار بوده‌ایم.
میلانی عدم آگاهی طرفین مشترکین صنعتی و صنعت برق از شرایط یکدیگر را عمده‌ترین چالش موجود در افزایش سطح تعامل دوجانبه خواند و گفت: هدف این سمینار دسترسی به یک تعامل مشترک در راستای کاهش پیک بار است. به این منظور، شرکت توزیع نیروی برق تبریز، آمادگی خود را جهت اجرای برنامه‌های مدیریت انرژی و کمک به مدیر انرژی هر مجموعه صنعتی در جهت بهره‌برداری مناسب از انرژی برق، در دستور کار خود قرار داده و این اعلام آمادگی، در سمینار حاضر به صورت شفاف، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سمینار مدیریت مصرف، قابل مقایسه با سمینارهای رایج نیست
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان این ‌که همه‌ساله، نتیجه برنامه‌ریزی برای اقدامات عملیاتی پیک‌سایی، در پیک سال آینده به ثمر می‌نشیند، تصریح کرد: این برنامه، برای سال ۹۳، بلافاصله بعد از عبور موفق از پیک بار سال ۹۲، در سطح شرکت آغاز شده و طی آن، هر واحد وظایف و سهمیه خود را جهت کاهش پیک بار دریافت و اقدام‌های عملیاتی را آغاز کرد.
وی همچنین به جایگاه علمی سمینار مدیریت مصرف صنایع اشاره کرد و افزود: شاید نتوان نشست هفتم اسفند را یک سمینار صِرفاً علمی تعریف نمود؛ چرا که اهداف این نشست، گردآوری صنعتگران منطقه، تشریح شرایط پیک سال ۹۳ و تبیین مشوق‌های وزارت نیرو برای صنایع همراه در پیک‌سایی است. لذا مقایسه آن با سمینارهای رایج علمی مناسب نیست.
وی تصریح کرد: این نشست در راستای اهداف از پیش تعیین شده، به دنبال دستیابی و تشویق صنعتگران در همراهی وزارت نیرو برای کاهش پیک بار سال ۹۳ طراحی و اجرا می‌شود.
لزوم دستیابی به باور مصرف بهینه انرژی الکتریکی
میلانی با بیان این‌که با ارزیابی نتایج تعامل دو طرفه بین شرکت توزیع نیروی برق تبریز و مشترکین صنعتی، می‌توان به اثربخشی آن پی برد، خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق امر و تعاملات و همکاری سال‌های قبل، از پیش می‌توان میزان همکاری بخش صنعت را تخمین زد. به این ترتیب، در صورت موفقیت‌آمیز بودن این اقدام، نتایج و دستاوردهای آن جهت تسری اقدام، به دیگر مناطق کشور، در اختیار مسئولین شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: ظرفیت محدود تولید انرژی الکتریکی به همراه محدودیت‌های انتقال و توزیع آن، می‌تواند شرایط ویژه‌ای را به مصرف‌کنندگان تحمیل نماید، بنابراین دستیابی به باور مصرف بهینه انرژی الکتریکی و آگاهی‌رسانی عمومی، ضرورت همراهی مسئولان استان و رسانه‌های عمومی را می‌طلبد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان با تاکید بر این‌که کلید جلوگیری از خاموشی‌، در دست مصرف‌کنندگان است، یادآور شد: مصرف هوشمندانه از موهبت انرژی الکتریکی، شرایط تامین پایدار و پیوسته آن را برای عموم مردم فراهم خواهد آورد.
گفتنی است دومین سمینار مدیریت مصرف صنایع توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد و در آن از ۶۲ واحد صنعتی همکار در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز