خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

حاشیه نشینی و بافت فرسوده چالش جدی مدیریت شهری تبریز است / ۵ هزار واحد مسکونی مقاوم در اختیار حاشیه نشینان قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۰۸

شهروندان را به تجدید بنای ساختمان‌های فرسوده ترغیب کنیم.

ایلنا: نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حاشیه نشینی و بافت فرسوده چالش جدی مدیریت شهری تبریز است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید محدث، مدیریت بحران را دغدغه بزرگ شورای اسلامی کلانشهر تبریز در دوره چهارم خواند و افزود: نخستین قدم مدیریت شهری تبریز در چند ماه اخیر انعقاد تفاهمنامه ساماندهی حاشیه نشینی در تبریز بوده است.
وی با تقدیر از اقدامات ارزنده شهرداری تبریز در خصوص تفاهم نامه اسکان پایا و ساماندهی بافت‌های فرسوده، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، ۵ هزار واحد مسکونی مقاوم در برابر حوادثطبیعی ایجاد شده و در اختیار حاشیه نشینان قرار خواهد گرفت.
محدثتاکید کرد: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه داریم با اتخاذ تدابیر لازم، مخاطرات زمین لرزه را به حداقل برسانیم؛ به این ترتیب اطمینان دارم در چهار سال آینده اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اراده جدی نسبت به برچیدن حاشیه نشینی و بافت فرسوده را بالاخره باید از یک مبدا زمانی آغاز کنیم، گفت: در این راستا انتقال ساکنان مناطق پر خطر مانند بافت حاشیه نشین شهر، به عنوان یک نقطه آغاز مهم و عملیاتی، موثر خواهد بود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: با همه کاستی‌های و انتقاداتی که ممکن است متوجه این انتقال باشد، تحقق آن را به عنوان یک حرکت ارزشمند آغازین، لازم می‌دانم.
وی با بیان اینکه ارزیابی میزان استحکام ساختمان‌ها در برابر زمین لرزه با اجرای آزمایش‌های دقیق علمی قابل برآورد است، گفت: بخشی از ساخت و سازهای شهری، مربوط به زیرساخت‌های عمومی و ساختمانهای امدادی است که باید محکمتر و مقاوم‌تر از سایر ابنیه ساخته شود تا هنگام بروز زلزله به مدیریت درست بحران کمک کنند.
محدثتصریح کرد: در این راستا، مقاومت ساختمانهای آتش نشانی، انتقال خون، هلال احمر، بیمارستان‌ها و سایر دستگهایی که هر یک به نوعی با مدیریت بحران درگیرند، باید با نظارت بیشتری مورد بررسی واقع شود.
وی همچنین به لزوم رعایت نکات فنی و ایمنی در ساخت و سازهای مسکونی اشاره و تاکید کرد: در حوزه اختصاصی، شهروندان باید بعد از اخذ پروانه ساخت و ساز و توجیه استاندارد‌های لازم، اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبیین سیاست‌های تشویقی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر در بررسی بودجه ۹۳، راهکار مناسبی برای ترغیب شهروندان نسبت به تجدید بنای ساختمان‌های فرسوده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز