خبرگزاری کار ایران

عملیات اجرایی مرکز بیوتکنولوژی صنایع غذایی در تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۲۸

مرکز آزمایشی بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمالغرب و غرب کشور، مصوب سفر دوم هیات دولت دهم به استان است که به منظور ارزیابی و بهینه سازی تا قابلیت صنعتی شدن یافته‌های تحقیقاتی آزمایشگاه ایجاد می‌شود که این مرکز پایلوت شامل بخش‌های جداسازی، خالص سازی، فرمولاسیون و آزمایشگاه است.

ایلنا: عملیات اجرایی مرکز بیوتکنولوژی صنایع غذایی شمال غرب و غرب کشور با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در تبریز آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه آغاز مرکز بیوتکنولوژی صنایع غذایی در تبریز از کمک ۱۵میلیارد ریالی این معاونت به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای تجاری سازی تولیدات این شرکت‌ها خبر داد و گفت: این مبلغ در کوتاه مدت و تا پایان سالجاری در اختیار شرکت‌هایی که با پارک همکاری دارند و یا عضو آن هستند، قرار می‌گیرد.
ستاری افزود: همچنین این شرکت‌ها می‌توانند از تمام امکانات صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد و این فضا در زمان حاضر وجود دارد و زیرساخت‌های آن فراهم است.
ستاری افزود: هم اکنون برنامه‌ای در معاونت در دست اجرا داریم که بر اساس آن نماینده بنیاد نخبگان و نماینده پارک علم و فناوری به طور مشترک انتخاب می‌شوند تا همکاری این دو با هم افزایش یابد.
وی گفت: همچنین در راستای سیاست تجاری سازی شرکت‌های دانش بنیان کریدور تجاری سازی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی خواهد شد.
ستاری افزود: این معاونت آمادگی دارد برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان به تهران، ۸۰،۶۰ و ۴۰ درصد حقوق آن‌ها را به مدت سه سال پرداخت نماید تا این نخبگان در استان‌های خود مشغول فعالیت‌های علمی باشند.
وی گفت: پنج درصد از درآمدهای حاصل از محل فروش تولیدات شرکت‌های دانش بنیان نیز به منظور توسعه زیرساخت‌ها در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا دانشگاه‌های کشور از نظر زیرساخت تولید عملی دچار مشکل نشوند.
گفتنی است مرکز آزمایشی بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمالغرب و غرب کشور، مصوب سفر دوم هیات دولت دهم به استان است که به منظور ارزیابی و بهینه سازی تا قابلیت صنعتی شدن یافته‌های تحقیقاتی آزمایشگاه ایجاد می‌شود که این مرکز پایلوت شامل بخش‌های جداسازی، خالص سازی، فرمولاسیون و آزمایشگاه استو در دو طبقه با ۵۰۰ مترمربع و با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار احداثمی‌شود و بخش خصوصی و مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌توانند از یافته‌های علمی این مرکز بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز