خبرگزاری کار ایران

توزیع نهال ازشش نهالستان دارای مجوز در آذرشهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۳۵

شهرستان آذرشهر با داشتن پتانسیل‌های بالقوه در امر تولید نهال، از دیرباز یکی از مراکز مهم پرورش نهال در استان محسوب و با برنامه ریزی‌های انجام یافته، سطح زیرکشت نهالستان‌ها از سطح ۱۰ هکتار در سال ۱۳۷۵، به ۲۰ هکتار در سال۱۳۹۲ ارتقا یافته است.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار و زمان کاشت نهال، توزیع انواع نهال‌های مثمر از شش نهالستان دارای مجوز از کمیته فنی نهال استان شهرستان این شهرستان آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات افزود: شهرستان آذرشهر با داشتن پتانسیل‌های بالقوه در امر تولید نهال، از دیرباز یکی از مراکز مهم پرورش نهال در استان محسوب و با برنامه ریزی‌های انجام یافته، سطح زیرکشت نهالستان‌ها از سطح ۱۰ هکتار در سال ۱۳۷۵، به ۲۰ هکتار در سال۱۳۹۲ ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر، انواع نهال‌ها شامل گردو، بادام، گوجه، آلو، هلو، شلیل، انگور، سنجد و انواع پایه رویشی سیب در این نهالستان‌ها تولید و با در نظر گرفتن مقدار کل نهال تولیدی استان در سال جاری، به میزان یک میلیون و۸۴۵ هزار و۹۵۰ اصله، ۳۵ در صد آن معادل ۶۴۴ هزار و۲۰۰ اصله نهال در این شهرستان تولید و از این تعداد نهال تولیدی، حدود ۱۰ درصد در داخل شهرستان توزیع و بقیه به سایر شهرستانهای استان و استانهای دیگر مانند آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان صادر شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر افزود: ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای در تولید نهال، ارائه راهنمایی‌های فنی، نظارت و بازدید مستمر کار‌شناسی بر تمامی مراحل تولید نهال شناسه دار و کنترل آفات و بیماری‌ها و امراض در کنار کمیته فنی نهال استان از جمله اقدامات این مدیریت در حمایت از تولید محصول سالم وکیفی در کنار حمایت از تولید کنندگان محسوب می‌شود.
طلوع حیات گفت: در راستای برنامه آب پنجم توسعه، شهرستان آذرشهر با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی یکی از مهم‌ترین بخشهای تغییر الگوی کشت درسطح منطقه، احداثنهالستان و تولید نهال بوده که می‌تواند بدلیل افزایش بهره وری از منابع آب و زمین و بازده اقتصادی بالا، جایگزین مناسبی در زمینه فعالیتهای کشاورزی تلقی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز