خبرگزاری کار ایران

۲۰ نمایشگاه نوروزی آذربایجان شرقی صنایع دستی استان را عرضه می‌کنند

کد خبر : ۱۵۰۱۴۵

این نمایشگاه‌ها همزمان با آغاز سفرهای نوروزی سال ۹۳ به آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برپایی ۲۰ نمایشگاه نوروزی توانمندی‌های صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات استان در شهرهای مختلف استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرزین حق پرست افزود: این نمایشگاه‌ها همزمان با آغاز سفرهای نوروزی سال ۹۳ گردشگران به استان، گشایش یافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می‌پردازند.
وی تصریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی شهرستان‌ها و مناطق مختلف آذربایجان شرقی از روز ۲۸ اسفند لغایت ۱۵ فروردین، در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده می‌شود.
حق پرست با اشاره به هنرنمایی ده‌ها تن از هنرمندان رشته‌های مختلف استان در این نمایشگاه‌ها، مجموع غرفه‌های این ۲۰ نمایشگاه را بیش از ۱۵۰ غرفه اعلام کرد.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به محل‌های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه‌ها در تبریز و سایر شهرستان‌های استان اظهار داشت: ۱۰ نقطه در شهر تبریز به عرضه محصولات متنوع و زیبای صنایع دستی استان می‌پردازند.
حق پرست رواق‌های مسجد کبود تبریز، عمارت شهرداری، خانه پروین اعتصامی، هتل‌های پارس، گسترش، شهریار، تبریز و دریا، حمام تاریخی نوبر(رستوران سنتی شهریار) و محوطه پارک ائل گولی را ۱۰ محل برپایی نمایشگاه‌های نوروزی شهر تبریز برشمرد.
وی تصریح کرد: دو نمایشگاه در گنبد کبود و مدور و مقبره کبیر آقای شهر مراغه، دو نقطه جاده سهند کندوان و حمام تاریخی اسکو، سالن راه آهن جلفا و جنب کتابخانه عمومی هریس نمایشگاه‌های صنایع دستی سایر شهرهای استان را تشکیل می‌دهند.
حق پرست چهار کارگاه گردی شامل کارگاه انجمن دوستداران سفال در خانه سفال، خانه صلح جو، صنایع شیشه‌گری آذر کریستال در تبریز و نیز مجتمع صنایع دستی اسکو را دیگر برنامه‌های نوروزی آذربایجان شرقی برای ارائه و نمایش صنایع دستی استان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز