خبرگزاری کار ایران

موزه‌های آذربایجان شرقی با بهسازی به استقبال بهار می‌روند

کد خبر : ۱۵۰۲۲۰

آذربایجان شرقی ۱۵ موزه فعال تحت نظارت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد که علاوه بر موزه‌های شاخص در تبریز از جمله آذربایجان، سنجش، قاجار، موزه محرم، قرآن و کتابت، موزه مشروطه و سایت موزه عصر آهن، تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان نیز موزه‌هایی دایر هستند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انجام اقدامات بهسازی و نوسازی و تعمیرات در موزه‌های استان در آستانه نوروز سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرزین حق پرست گفت: همانطور که مردم با خانه تکانی به استقبال نو شدن طبیعت می‌روند موزه‌های استان نیز با نوسازی و تعمیرات مورد نیاز چهره‌ای زیبا‌تر از خود در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌دهند.
وی اصلاح حیاط‌ها و راه‌های دسترسی، اصلاح پارکت‌ها و کفپوش‌ها، رنگ آمیزی، نقاشی، تعمیر و اصلاح سرویس‌های بهداشتی را از جمله اقدامات تعمیراتی و بهسازی موزه‌های آذربایجان شرقی در آستانه نوروز ۹۳ اعلام کرد و گفت: ساعت بازدید از موزه‌ها، بنا‌ها، محوطه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی آذربایجان شرقی را در حال حاضر همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر است.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: موزه داران موظفند تا زمانی که گردشگران و بازدیدکنندگان در این مکان حاضرند حتی با پایان زمان مقرر، از بازدید آن‌ها ممانعت نکنند.
حق پرست تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۱۵ موزه فعال تحت نظارت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد که علاوه بر موزه‌های شاخص در تبریز از جمله آذربایجان، سنجش، قاجار، موزه محرم، قرآن و کتابت، موزه مشروطه و سایت موزه عصر آهن، تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان نیز موزه‌هایی دایر هستند.
وی موزه ادب و عرفان اهر، ایلخانی مراغه، صفوی بناب، مردم‌شناسی جنوب سهند و عشایر آذربایجان سراب را به عنوان شاخص‌ترین موزه‌های شهرستان‌های آذربایجان شرقی نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز