خبرگزاری کار ایران

داور نهایی سومین دوره جایزه ادبی تبریز:

جایزه ادبی تبریز را تداوم راه خط سوم می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۳۴

اتفاق مبارکی خواهد بود، اگر مدیران فرهنگی در برگزاری جشنواره‌ها، به شناسایی و حمایت استعداد‌ها و ظرفیت‌های ادبی و هنری جامعه به عنوان ثروت‌های ملی یک کشور، اولویت دهند.

ایلنا: عضو هیئت داوران نهایی سومین جایزه ادبی تبریز، این جشنواره را تداوم دهنده راه خط سوم دانست.
به گزارش ایلنا، ناصر فیض با بیان اینکه سومین دوره جایزه ادبی تبریز، نسبت به دوره‌های گذشته از تکامل خوبی برخوردار است، گفت: در بخش شعر این دوره از جشنواره که در تداوم مسیر خط سوم برگزار می‌شود، آثار قوی و جدی زیادی شرکت دارند و آثار رسیده از لحاظ قالب، محتوا و زبان شعری از تنوع لازم برخوردارند.
وی تمایز جایزه ادبی تبریز با اغلب جشنواره‌های ادبی را در تک بعدی نبودن آثار رسیده به آن دانست و افزود: در همه موضوعات اجتماعی، آیینی، عاشقانه و هنری آثار مدرن و غزل‌های نغز و دلچسبی شرکت دارند.
عضو هیئت داوران نهایی سومین جایزه ادبی تبریز، با بیان اینکه تداوم هر جشنواره‌ای با نتایج و تاثیرات آن در جامعه و فعالان آن عرصه ارتباط تناتنگ دارد، گفت: چنانچه برگزاری یک جشنواره ادبی به آشنایی بیشتر جامعه با جریان‌های ادبی و هنری بینجامد، به جامعه در خصوص جدی بودن مقولهٔ شعر و هنر تذکر لازم را بدهد، همچنین هماهنگی زبان فارسی با زبان شعری را نشان داده و ظرفیت‌های زبان فارسی را به جهانیان معرفی کند، مطمئناً آن جشنواره به روند رشد خود ادامه داده و تداوم می‌یابد.
وی، برگزارکنندگان جشنواره را به رصد و شناسایی نقاط ضعف و قوت دیگر جشنواره‌ها و بکارگیری تجارب آن‌ها در برگزاری هر چه بهتر دوره‌های بعدی جشنواره سفارش کرد و افزود: وجود بخش‌های آزاد و ویژه در جشنواره‌های ادبی لازم و ملزوم یکدیگرند. اما مسوولان برگزاری جشنواره باید نیازسنجی‌ها لازم را به عمل آورده و تلاش کنند تنها در بخش‌هایی وارد شوند که نیاز بیشتری احساس می‌شود.
فیض، با تاکید بر اینکه جشنواره‌ها باید اهداف مشخصی را دنبال کنند، اظهار داشت: اتفاق مبارکی خواهد بود، اگر مدیران فرهنگی در برگزاری جشنواره‌ها، به شناسایی و حمایت استعداد‌ها و ظرفیت‌های ادبی و هنری جامعه به عنوان ثروت‌های ملی یک کشور، اولویت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز