خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

با همفکری می‌توان تولید دانش را در مسیر نیاز روز جامعه سوق داد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۶۴

تولید علم و دانش در دانشگاه‌های کشورمان باید تقاضا محور باشد و بتواند مشکلی را از جامعه حل و برای رفاه مردم به کار گرفته شود.

ایلنا: رییس دانشگاه تبریز گفت: با همفکری و هم اندیشی می‌توان تولید دانش را در مسیر نیاز روز جامعه، کاربردی شدن سوق داد،
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " محمدرضا پورمحمدی " که در جلسه هم اندیشی استادان با موضوع «ارتباط صنعت با دانشگاه» در تالار شهریار دانشگاه تبریز سخن می‌گفت، افزود: تولید علم و دانش در دانشگاه‌های کشورمان باید تقاضا محور باشد و بتواند مشکلی را از جامعه حل و برای رفاه مردم بکار گرفته شود.
وی با اشاره به پتانسیل‌های این دانشگاه در عرصه‌های مختلف افزود: هم اکنون در این دانشگاه اساتید ما محصولات Haytek(با فناوری بالا) را تولید می‌کنند و اعلام می‌کنیم که دانشگاه تبریز توانایی رفع بسیاری از نیازهای صنعت و جامعه را دارد و دست اندرکاران صنعت و جامعه باید از این ظرفیت‌ها استفاده نمایند.
" پورمحمدی " افزود: ما سعی می‌کنیم با کاهش بروکراسی اداری و دادن اختیارات لازم به دانشکده‌ها، دست آن‌ها را برای ارتباط صنعت و جامعه را باز بگذاریم.
همچنین در این آیین، جمعی از اساتید به ارایه نکته نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص راههای بهتر ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختند.
بر اساس این گزارش، این نشست از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز