خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۰۱

منطقه زیبای ارس با طبیعت بکر، آب و هوای معتدل و کوهستانی و ذخایر تاریخی مختلف در حاشیه رودخانه ارس زیباییهای وصف ناپذیری از نعمات الهی را در خود به امانت دارد.

ایلنا: مدیرعامل منطقه آزاد ارس از برگزاری جلسات متعدد ستاد هماهنگی خدمات سفر ارس با ستاد مرکزی در استان آذربایجان شرقی برای هماهنگی‌های بیشتر جهت ارایه خدمات مطلوب گردشگری خبر داد.
به گزارش ایلنا محسن خادم عرب باغی گفت: با برگزاری ۹ جلسه با حضور کمیته‌های اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر ارس آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستیم.
وی نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری و اصناف ارایه کننده خدمات را مهم ارزیابی کرد وگفت: نظارت بر نحوه ارایه خدمات در مراکز ارایه کننده مایحتاج مسافران و نظارت بر قیمت کالا‌ها و اصول بهداشتی در این مراکز باید مورد توجه قرار گیرد.
عرب باغی خاطرنشان کرد: مراکز خدماتی بیشترین ارتباط را با مسافران دارند و لازم است اصناف مختلف با رعایت اصول اخلاقی و صنفی گام موثری در جلب رضایت گردشگران از سفر به ارس بردارند.
وی افزود: کمیته‌های فعال در ستاد هماهنگی خدمات سفر ارس در قالب کمیته‌های مشخص، خدمات مورد نیاز گردشگران در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، حمل و نقل و جاده‌ای، امداد خودرو، اطلاع رسانی، تبلیغات، راهنمایی گردشگران، خدمات شهری و رفاه عمومی، دریافت پیشنهادات و انتقادات و رسیدگی به شکایات، اسکان و اقامت، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری و استخراج آمار پردازش اطلاعات را در طول ایام نوروز انجام می‌دهند.
عرب باغی به زیبایی‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: زیبایی‌های ارس از کلیسای ننه مریم آغاز شده و تا قلعه آوارسین در خداآفرین ادامه دارد که هریک به نوبه خود از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه مباحثگردشگری منطقه آزاد ارس توانسته در کنار فعالیت‌های اقتصادی تجاری، بازرگانی و صنعتی نقش موثری در تحول توریسم داشته و درآمدزایی مناسبی را برای ارس وندان و فعالان این صنعت رقم بزند افزود: در حوزه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ارس می‌توان به آبشار آسیاب، منطقه حفاظت شده ارسباران، کوهستان کیامکی، امام‌زاده گان متعدد از جمله سید محمد نوجه مهر، سید اسماعیل شعیب و کلیسای سنت استپانوس، مجموعه تارخی کردشت، کاروانسرای خواجه نظر عباسی، پل‌های خداآفرین، حمام جلفا، مقبره شاعر بزرگ آذربایجان حکیم ابوالقاسم نباتی، روستای اوشتبین، دشت گردیان، کلیسای چوپان و پارک کوهستان اشاره کرد که بیش از هر جاذبه دیگری مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند.
عرب باغی وجود بیش از ۲۵ جاذبه گردشگری زیبا و متنوع در مسیر جلفا تا خداآفرین را یادآور شد و گفت: زیباییهای ارس جزو ذخایر کم نظیر و در بسیاری از موارد بی‌نظیر در کشور می‌باشند که موجب استقبال گرم گردشگران داخلی و خارجی در تمامی فصل‌ها و بخصوص در ایام تعطیلات نوروز و تابستان می‌شود.
وی فراهم بودن زمینه میزبانی از میهمانان نوروز ۱۳۹۳ خبر داد و تأکید کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر ارس با ۲۴ کمیته اجرایی در ایام تعطیلات سال نو آماده پذیرایی از گردشگران است.
عرب باغی با اشاره به اینکه اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه هتلینگ موجب افزایش ظرفیت اقامت شبانه به بیش از یک هزار نفر شده است گفت: در راستای ارتقاء کیفی و کمی اقامت نیز اقدامات خوبی در حال انجام می‌باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم تغیر رویکرد‌ها برای ثروت آفرینی در استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس تاکید کرد و حوزه توانمند میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را یکی از مزیت‌های پرتوان برای سرمایه گذاری اعلام کرد
عرب باغی بر لزوم برنامه ریزی برای جذب تورهای ارس گردی خارجی و ثروت آوری از طریق داشته‌های فرهنگی، تاریخی، تمدنی و تفریحی در محدوده ۵۱ هزار هکتاری ارس تاکید کرد و گفت: ارتباط مستمر با گردشگران زمینه ساز رونق صنعت گردشگری و صنایع دیگر از جمله تولید و تجارت بوده و برنامه ریزی و هزینه در این زمینه سرمایه گذاری مطلق و ایجاد شاهراهی پایدار برای افزایش درآمد‌ها به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه تاکنون هزینه‌های صورت گرفته در ارس در زمینه گردشگری کافی ناچیز بوده است اظهار داشت: جدای از مزیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی ارس برای رشد فعالیت‌های اقتصادی، ظرفیت‌های موجود در ارس توان تبدیل این منطقه زیبا به طلایه دار طبیعت گردی ایران را دارد.
عرب باغی با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی از برگزاری ویژه برنامه‌هایی در قالب جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، مسابقات ورزشی و هنری، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان در مناطق مختلف ارس و اجرای برنامه‌های مفرح با حضور هنرمندان مطرح تلویزیون کشور در نقاط مختلف ارس خبر داد و گفت: وجه تمایز ویژه برنامه‌های تدوین شده برای ایام نوروز ۹۳ با سالهای قبل کیفی سازی برنامه‌ها و رعایت سلایق و رده‌های سنی مختلف است.
وی امنیت، آرامش، امیدواری و تدبیر برای آینده‌ای روشن را هدیه ارس به گردشگران و سرمایه گذاران دانست و گفت: حضور گروه‌های حرفه‌ای امداد و نجات، اورژانس، آتش نشانی، راهنمایان تورهای خارجی و داخلی، بهداشت و درمان با بهترین امکانات و ابزار روز دنیا و وجود طبیعت زیبا، تاریخ و تمدن گویا و مردم فرهنگ دوست و می‌ه‌مان نواز امنیت، آرامش، امیدواری و تدبیر برای آینده روشن هدیه ارس به دوستداران زیبایی‌ها خواهد بود.
لازم به ذکر است منطقه زیبای ارس با طبیعت بکر، آب و هوای معتدل و کوهستانی و ذخایر تاریخی مختلف در حاشیه رودخانه ارس زیباییهای وصف ناپذیری از نعمات الهی را در خود به امانت دارد.
خدمات مناسب گردشگری و تفریحی و وجود زیبایی‌های خدادادی در مجموع این منطقه را به مقصد گردشگری جدید کشور و بخصوص شمال غرب تبدیل کرده است.
بر اساس چشم انداز منطقه آزاد ارس، این منطقه به پشتوانه مناطق ارزشمند اکولوژیکی حفاظت شده، اقلیم مناسب، منابع غنی آب، ذخیره‌گاه‌های بین المللی جنگلی، محیط زیست پویا و قابلیت‌های توسعه گردشگری در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ورزشی، در حال تبدیل شدن به یک منطقه بین المللی گردشگری، تفریحی، سلامت و درمانی است.
منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از نواحی غنی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری دارای مکان‌های مناسبی برای برنامه ریزی بر پایه ژئوتوریسم است. منطقه آزاد ارس با دارا بودن مکان‌ها، آثار و پدیده‌های زمین‌شناسی، جغرافیایی، ژئومورفولوژیکی و زیستی بسیار متنوع و زیبا در صورت مکانیابی و شناسایی اینجاذبه‌ها و اطلاع رسانی صحیح و ایجاد امکانات رفاهی و امنیتی می‌تواند به عنوان یکی از ایستگاههای ژئو توریستی و اکوتوریستی مطرح در سطح منطقه و ملی و حتی در سطح بین المللی تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز