خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

تحقق طرح تفصیلی شهر تبریز در گرو افزایش شش برابری سرانه فضای سبز قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۹۳

فضای سبز شهر‌ها بیشتر با معیار عملکرد اجتماعی و اکولوژیکی قابل سنجش است؛ بنابراین پارک‌ها بایستی در محل‌هایی احداثشود که زندگی در آن‌ها موج می‌زند.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری می‌تواند از روند تاسف بار تغییر کاربری فضاهای شهری بکاهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فریدون بابایی اقدام که در تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت فضای سبز افزود: فضای سبز شهر‌ها بیشتر با معیار عملکرد اجتماعی و اکولوژیکی قابل سنجش است؛ بنابراین پارک‌ها بایستی در محل‌هایی احداثشود که زندگی در آن‌ها موج می‌زند.
وی با اشاره به اینکه استاندارد معینی برای میزان فضای سبز در شهر‌ها وجود ندارد، افزود: نسبت به مشخصه‌های هر شهر، فضاهای سبز استانداردی تعریف می‌شود و این مقدار حتی از ۷ مترمربع تا ۲۵ مترمربع متغیر است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ارائه آمار دقیق سرانه فضای سبز تبریز، از معضلات مربوط به آمار مدیریت شهری است، تاثیر فضای سبز را در مقوله‌هایی چون زیباسازی، تاثیرات دمایی، تولید اکسیژن و پدیده‌های اکولوژیکی، تعیین کننده دانست و افزود: این سرانه، با حذف برخی معیارها‌گاه حتی به کمتر از ۶ مترمربع برای هر نفر نیز می‌رسد.
بابایی اقدم ادامه داد: تحقق طرح تفصیلی شهر تبریز نیازمند افزایش شش برابری میزان سرانه فضای سبز نسبت به وضعیت فعلی است.
وی در عین حال ارائه تعریف روشنی از فضای سبز را خواستار شد و افزود: افزایش منابع برای ایجاد و بسترسازی فضاهای سبز، تجدیدنظر در رویه کمیسیون ماده ۵، تفاوت قائل شدن بین فضای سبز با سطوح سبز، احساس مسئولیت در جهت حفاظت و نگهداری فضای سبز شهر تبریز و تجدیدنظر در برخی تصمیمات گرفته شده شرایط تحقق طرح جامع توسعه فضای سبز در شهر تبریز را فراهم خواهد کرد.
گفتنی است نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز با مشارکت گروه جغرافیا و مدیریت برنامه ریزی شهری و شهرداری تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این همایش علمی که با حضور فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سازمان توسعه عمران عون بن علی و پارک طبیعت و همچنین مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد، اساتید دانشگاه و اعضای شورای شهر و همچنین مدیران شهری در موضوع فضای سبز تبریز اقدام به تبادل نظر درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز