خبرگزاری کار ایران

مدیر موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز:

جنگ روانی بیشتر از جنگ نظامی برای رژیم بعثی عراق و حامیان آن اهمیت داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۳۱

حضور شجاعانه و دوشادوش کرد‌ها، ترک‌ها، لر‌ها، بلوج‌ها و عرب‌ها در جنگ تحمیلی و دفاع از انقلاب و کشور توطئه آنان را خنثی کرد.

ایلنا: مدیر موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس جنگ روانی بیشتر از جنگ نظامی برای رژیم بعثی عراق و حامیان آن اهمیت داشت و یکی از توطئه‌های آن‌ها ایجاد اختلاف میان اقوام مختلف ایرانی بود، اما حضور شجاعانه و دوشادوش کرد‌ها، ترک‌ها، لر‌ها، بلوج‌ها و عرب‌ها در جنگ تحمیلی و دفاع از انقلاب و کشور توطئه آنان را خنثی کرد.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " محمد علی پرغو " در یادواره شهدای حلبچه و مناطق کردنشین ایران در دانشگاه تبریز افزود: با فضل الهی، همت و مدیریت رهبر انقلاب و هوشیاری و آگاهی مردم ایران این توطئه دشمن نتیجه‌ای معکوس به دنبال داشت و دل‌های مردم را به یک دیگر نزدیک‌تر کرد.
به گفته وی سایر ملت‌ها و کشور‌ها نیز با اتکا به نیروی داخلی خود باید با اتحاد، مقابل ظلم متجاوزان قیام نموده، خود را از چنگ جهان خواران نجات دهند و به حکم اسلام از تجاوز به حقوق خود دفاع کنند.
استاد تاریخ دانشگاه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر روشنگری در مورد جنایات دشمنان ایران اسلامی و جان فشانی شهدا، وظیفه دانشجویان بابصیرت است، یادآور شد: افتخار ما این است که به همه دنیا عیان شد، آغازگر جنگ تحمیلی نبوده و هرگز از سلاح‌های کشتار جمعی و ابزار نسل کشی حمایت نکرده‌ایم و همیشه در راستای عمل به دین مبین اسلام برای زندگی مسالمت آمیز کوشیده‌ایم.
لازم به ذکر است آیین بزرگداشت یادواره شهدای حلبچه و سایر مناطق کردنشین ایران، توسط کانون فرهنگی زاگرس دانشگاه تبریز و با حمایت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز