خبرگزاری کار ایران

گلرخسار صفی اوا شاعر سر‌شناس تاجیک میهمان شاعران تبریزی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۶۸

شب شعر بهار در آستانه نوروز در تبریز برگزار می‌شود.

ایلنا: شاعران تبریزی در محفلی که با همکاری اتجمن ادبی شهر و انجمن ادبی تبریز سامان یافته است میزبان بانو گلرخسار صفی اوا شاعر سر‌شناس تاجیک خواهند بود.
به گزارش ایلنا، این نشست که قرار است روز شنبه در محل تالار اندیشه پارک ائل گلی تبریز برگزار شود، با هماهنگی انجمن دوستی ایران و تاجیکستان برگزار و اشعاری در وصف بهار خوانده خواهد شد.
نشست انجمن ادبی شهر در ماه اسفند شاهد اجرای مشترک برنامه با انجمن ادبی تبریز خواهد بود تا در آستانه نوروز، جشن آغاز رویش طبیعت اشعاری را در این خصوص مرور کند.
نشست یاد شده روز شنبه ۱۷ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ در محل تالار اندیشه پارک ائل گلی تبریز برگزار می‌شود.
گلرخسار صفی اوا، از شاعران پارسی‌گوی تاجیکستان است که به وی لقب مادر ملت تاجیک داده‌اند. او نخستین شعر خود را در دوازده‌سالگی سرود و در سن پانزده‌سالگی آن را منتشر کرد. پس از آن چندین مجموعه شعر از او منتشر شده‌ است.
خانواده او از خانواده‌های فرهنگی به شمار می‌آمدند و ازاین‌رو گلرخسار نیز علاقهٔ بسیار به تحصیل داشت و به همین دلیل در پنج‌سالگی به‌همراه خواهر هفت‌ساله‌اش به کلاس اول ابتدایی دبستان روستایی رفت و به گفته خودش، اولین ورق‌نوشته‌هایش دیوار خانه پدری و قلمش زغال کوره آشپزی مادرش بود. پس از به پایان بردن دوره ابتدایی، مقاطع راهنمایی و دبیرستان را نیز در مدرسه شبانه‌روزی ناحیه «کامسامُل‌آباد»(نورآباد کنونی) به اتمام رساند و بعد از آن بود که وارد دانشگاه ملّی تاجیکستان شد و پس از پنج سال رشته زبان و ادبیات را به پایان رساند.
نخستین شعر گلرخسار با عنوان «خانه پدر» در روزنامه‌ای محلی چاپ شد و از آن زمان بیش از پنجاه اثر از وی در زمینه‌های شعر، رمان و پژوهش منتشر شده ‌است.
از جمله آثار وی که در ایران نیز به چاپ رسیده می‌توان به کتاب‌های گلچین اشعار، زادروز درد، اشک طوفان، روایت‌های ناگفته، تنها‌تر از تنهایی و سَکَرات اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز