خبرگزاری کار ایران

مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی دانشگاه تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۹۴

سرانه ورزشی دانشگاه تبریز از متوسط دانشگاه‌های کشور بالاست.

ایلنا: آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره ورزشی دانشجویان دختر و پسر و تجلیل از نفرات و تیم‌های بر‌تر مسابقات جام فجر استان ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه تبریز با حضور کادر فنی و بازیکنان تراکتورسازی و دبیری تبریز و با شرکت گسترده دانشگاهیان در ژیمنازیوم این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس دانشگاه تبریز در این آیین، با اشاره به اهمیت ورزش در دین و فرهنگ باستانیمان تصریح کرد: در آموزه‌های دین مقدس اسلام بر فعالیت‌های ورزشی تاکید شده، از جمله حضرت علی(ع)، در فرازهایی از دعای کمیل از خداوند می‌خواهد، برای انجام خدمت، اعضای بدن او را قوی و نیرومند بدارد.
محمدرضا پورمحمدی افزود: امروزه ورزش پدیده‌ای است که به عنوان دیپلماسی مطرح بوده و در ارتباط و توسعه روابط دوستانه میان اقوام و ملت‌ها نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد.
وی با بیان اینکه این دانشگاه تبریز در مورد اماکن و تجهیزات ورزشی سرمایه گذاری بسیار خوبی کرده است، بطوری که در حال حاضر سرانه ورزشی این دانشگاه از متوسط دانشگاه‌های کشور بالاست، یادآور شد: افتتاح سالن چند منظوره جدید ویژه دانشجویان دختر در آینده نزدیک و تلاش برای ایجاد امکانات جدید و برنامه ریزی جهت بهره برداری بهتر از اماکن ورزشی از دیگر برنامه‌های توسعه ورزشی این دانشگاه است.
به گفته وی، این دانشگاه محل تحصیل قهرمانان بزرگ جهان و المپیکی چون بنی نصرت‌ها، احد پازاج‌ها، علی اشکانی‌ها است و همین الان نیز در دانشگاه تبریز چندین ملی پوش داریم، امروز فاتح ۱۲ قله بالای ۸ هزار متر جهان(عظیم قیچی ساز) در میان شما تحصیل می‌کند که می‌تواند الگوی خوبی برای شما دانشجویان شود.
یاد آور می‌شود: در این مراسم از سعید اهری زاد، مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز به خاطر انتخاب ۸ دوره به عنوان مدیر نمونه کشور و همچنین از اعضای تیم فوتسال و تنیس روی میز کارکنان که در مسابقات جام فجر استان مقام اول و دوم را بدست آورده بودند، تجلیل شد.
در این آیین همچنین از نفرات و قهرمانان تیم‌های بر‌تر دانشجویان که در عرصه‌های مختلف ورزشی بین المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی و دانشکده‌ها که صاحب مقام و رتبه شده بودند، قدردانی شد.
بر اساس همین گزارش، از تیم‌های بر‌تر نوزدهمین جشنواره ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تبریز که با شرکت بیش از ۴ هزار دانشجو با هدف گسترش فرهنگ حرکت و ورزش برای افزایش نشاط عمومی در بین دانشجویان و مشارکت آنان در برنامه‌های سازنده و فعالیت‌های فراگیر ورزشی همچنین توسعه فعالیت‌های ورزشی، بین دانشجویان دانشکده‌های مختلف برای پسران در ۱۴ رشته و دختران در ۱۲ رشته برگزار شد، تجلیل شد.
در نوزدهمین جشنواره ورزشی دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان پسر در رشته‌های بسکتبال، والیبال، شطرنج، هندبال، بدمینتون، سنگ‌نوردی، تنیس روی می‌ز، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو، جودو، دو و می‌دانی، فوتسال و شنا با هم به رقابت پرداختند که در پایان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با مجموع کسب ۱۰۱ امتیاز، دانشکده فنی مهندسی عمران با مجموع ۸۳ امتیاز و دانشکده مهندسی مکانیک با مجموع ۶۴ امتیاز مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین در این دوره مسابقات در بین دانشجویان دختر در رشته‌های بسکتبال، والیبال، شطرنج، هندبال، بدمینتون، تنیس روی می‌ز، دو و می‌دانی، تکواندو، کاراته، شنا، فوتسال و آمادگی جسمانی برگزار گردید که در ‌‌نهایت، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با مجموع کسب ۱۰۹ امتیاز، دانشکده کشاورزی با مجموع کسب ۵/۵۲ امتیاز و دانشکده مهندسی مکانیک با مجموع ۴۴ امتیاز مقام‌های اول تا سوم این دوره مسابقات را کسب کردند.
بر پایه همین گزارش، هر ساله جشنواره بزرگ‌ ورزشی در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه تبریز از سوی مدیریت تربیت بدنی این دانشگاه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز