خبرگزاری کار ایران

فرماندار اهر:

بخش خصوصی ظرفیتهای فراوانی برای اشتغال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۹۰

اگر مشکل مهارت جوان را رفع کنیم شاید بخشی از اشتغال هم رفع شود چون اشتغال ما فقط بخش‌های دولتی نیست در بخش خصوصی هم همه می‌توانند فعالیت کنند تحصیلکرده زیاد داریم اما متاسفانه در مرحله اشتغال با مشکل موجه هستند و صرفا تئوری درس خوانده‌اند و مهارت لازم را ندارند که به بازار وارد شده و در بحثمسائل تولید قدمی بردارند.

ایلنا: فرماندار اهر تأکید کرد: در بحثایجاد اشتغال، به دنبال این هستیم که به جوانان خود مهارتهای لازم را آموزش دهیم.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " رضا صدیقی " در حاشیه نشست تخصصی موسسان و مدیران مجتمع‌ها و آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد شهرستان اهر اظهار داشت: اگر مشکل مهارت جوان را رفع کنیم شاید بخشی از اشتغال هم رفع شود چون اشتغال ما فقط بخش‌های دولتی نیست در بخش خصوصی هم همه می‌توانند فعالیت کنند تحصیل کرده زیاد داریم اما متاسفانه در مرحله اشتغال با مشکل موجه هستند و صرفا تئوری درس خوانده‌اند و مهارت لازم را ندارند که به بازار وارد شده و در بحثمسائل تولید قدمی بردارند.
وی ادامه داد: ظرفیتی که شهرستان در بحثآموزشگاه‌های مهارتی دارد این‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف به جوانان مهارت‌های لازم را آموزش دهند و آن‌ها هم برای خودشان شغل انتخاب کنند به هرحال تعداد مربی کم است.
فرماندار اهر با بیان اینکه هدف دعوت از مربیان و مدیران آموزشگاههای اهر بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها بود گفت: ما مدیران و مربیان را دعوت کرده بودیم تا مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کرده و در ارتباط با تقویت آموزشگاه‌ها برای ایجاد مهارت برای جوانان تلاش بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: رشته‌های مورد نیاز مطرح شد و قرار شد ما آن‌ها از استان پیگیری کنیم و مجوز لازم برای رشته‌های جدید صادر شود تا مدیران در تقویت نیروهای انسانی ‌‌نهایت تلاش خود را انجام دهند.
صدیقی به سایر موضوعات این نشست اشاره کرد و گفت: مورد دیگر این بود که مقرر شد که رشته‌هایی که هزینه‌های آن‌ها زیاد است خودشان هزینه‌ها را تقبل کنند و رشته‌هایی که به هزینه کمتری نیاز دارند و بخش خصوصی می‌تواند هزینه‌های آن را تقبل کند، به عهده بگیرد، تا ما بتوانیم در مدت زمان مشخص مشکل کار و اشتغال جوانان را رفع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز