خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

راه احیای باغ شهر تبریز بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۹۱۱

ارزیابی فضای سبز تبریز به خصوص از موضع ارتفاع معین، نشان می‌دهد که شهر تبریز در طی سال‌های اخیر از طبیعت سبز خود فاصله گرفته است.

ایلنا: شهردار تبریز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های هنری در توسعه فضای سبز شهری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی در آئین گرامیداشت روز درختکاری، در منطقه تفریحی " عون بن علی " به حضور گروه‌های مختلف مردمی در این آئین، اشاره کرد و افزود: اشتیاق و نشاط اجتماعی را در توسعه فضای سبز شهری و همکاری با مدیریت شهری ارج نهاده و معتقدیم، بهترین راه احیای موقعیت تبریز به عنوان «باغ شهر»، بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه ارزیابی فضای سبز تبریز به خصوص از موضع ارتفاع معین، نشان می‌دهد که شهر تبریز در طی سال‌های اخیر از طبیعت سبز خود فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: این، انسان بوده که باعثبروز چنین وضعیتی شده است و امروز نیز، این انسان است که باید درصدد جبران برآید. در صورتی که هر شهروند خود را ملزم به کاشت سالانه یک نهال بداند، بخش عمده‌ای از نارسایی‌های فضای سبز شهری بر طرف خواهد شد.
نجفی با اشاره به ظرفیت‌های گسترش فضای سبز در مجموعه عون بن علی، اظهار داشت: تبدیل مسیرهای مختلف این منطقه تفریحی، به موقعیت‌های سبز و زیبا جزو برنامه‌های شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز است.
وی با بیان اینکه این رویکرد، علاوه بر مطالعات علمی گیاه‌شناسی، نیازمند تلفیق ویژه طرح‌های هنری است، خاطرنشان کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های هنری شهر تبریز –به خصوص دانشگاه هنر - افزایش زیبایی فضای سبز را در پی خواهد داشت.
شهردار تبریز گفت: توسعه فضای سبز منطقه عون بن علی در کنار پستی و بلندی‌های بدیع و خاک‌های رنگارنگ، جذابیت استفاده از تله کابین این منطقه تفریحی را دوچندان خواهد نمود.
نجفی همچنین با بیان اینکه کاشت درخت و بوته، تنها یکی از مراحل ایجاد فضای سبز است، بر لزوم کیفی سازی فضای سبز تاکید کرد و افزود: متاسفانه علی رغم اینکه سالانه میلیون‌ها بوته و هزاران درخت می‌کاریم، گاهی در نگهداری دقیق و اصولی با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در این راستا، توجه به زیرساخت‌های توسعه فضای سبز به خصوص آبیاری صحیح باید مد نظر باشد. باید بر اساس شرایط موجود، از بهترین شیوه‌ها برای سرسبزی محیط بهره بگیریم.
شهردار تبریز اظهار داشت: با ثبت مالکیت حدود شش هزار هکتار از زمین‌های عون بن علی به نام شهرداری تبریز، زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران در توسعه فضای سبز و ایجاد جاذبه‌های گردشگری از قبیل باغ پرندگان، فراهم شده است.
نجفی افزود: توجه و حساسیت شورای اسلامی شهر تبریز در مورد فضای سبز بارز بوده و نشان دهنده اراده واحد مدیریت شهری، در این امر است.
شهردار تبریز با تاکید بر استفاده هدفمند از آب‌های زیرزمینی و سطحی در توسعه فضای سبز، به امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری تبریز با شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه قول دادیم تا در تیر ۹۳ مهرانه رود را با سرعت صد لیتر در ثانیه آبدار کرده و از آب حاصل برای توسعه فضای سبز مسیر بهره بگیریم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز