خبرگزاری کار ایران

در سال آینده و با ورود ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب،

مهرانه رود تبریز جان تازه می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۴۳

به دنبال امضای تفاهمنامه مشترک بین شهرداری تبریز و شرکت آب منطقه ای استان در جهت همکاری بیشتر و تاثیر گذارتر در امور تامین آب مورد نیاز شهر، روان سازی ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه برای مهرانه رود مورد توجه ویژه قرار گرفته شده است که البته تا آماده سازی زیرساختهای تامین آب از سد شهید مدنی این کار به عنوان یک راهکار موقت در نظر گرفته خواهد شد.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: انتقال آب به مهرانه رود و تبدیل اطراف محوطه مجموعه تاریخی ربع رشیدی به پارک دو موضوعی است که زیبایی های شهر تبریز را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با حذف چند ورودی فاضلاب به مهرانه رود، راه حل فعلی و کوتاه مدت برای آبدار کردن این رودخانه استفاده از آب چند قنات بالا دستی است که می شود ضمن استفاده از آب آن در تامین مصارف فضای شهر تبریز جلوه و زیبایی خاصی نیز به شهر خواهد داد.

وی ادامه داد: به دنبال امضای تفاهمنامه مشترک بین شهرداری تبریز و شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی در جهت همکاری بیشتر و تاثیر گذارتر در امور تامین آب مورد نیاز شهر، روان سازی ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه برای مهرانه رود مورد توجه ویژه قرار گرفته شده است که البته تا آماده سازی زیرساختهای تامین آب از سد شهید مدنی این کار به عنوان یک راهکار موقت در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین در خصوص ساماندهی و ایجاد فضای سبز محوطه تاریخی گردشگری ربع رشیدی نیز گفت: شهرداری با مطالعه و اجرای برخی طرحها همچون تملک و ساخت پارک، این مجموعه را تا حد امکان آماده استفاده گردشگران و شهروندان تبریزی خواهد کرد و برای آن در سال آینده ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز