خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

گزارش کاملی از روند اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی تهیه شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۴۷

این گزارش باید میزان اجرای هر یک از بندهای قانون مشخص شده باشد تا بر اساس آن، نمایندگان مجلس بتوانند وظیفه نظارتی خود را انجام دهند.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار تدوین و ارائه گزارش ارزیابی اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی شد.

به گزارش ایلنا رضا رحمانی که در جلسه‏ای با اعضای هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران سخن می‏گفت؛ از این انجمن خواست تا گزارش کاملی از روند اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی تهیه کند.

وی افزود: این گزارش باید میزان اجرای هر یک از بندهای قانون مشخص شده باشد تا بر اساس آن، نمایندگان مجلس بتوانند وظیفه نظارتی خود را انجام دهند.

رحمانی خاطرنشان کرد: با بررسی این گزارش، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صورت نیاز می‏تواند نسبت به اصلاح قانون و حتی تصویب قانون جدید برای حمایت از صنایع دریایی اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «انجمن مهندسی دریایی ایران و سایر مجامع تخصصی بازوی مشورتی نمایندگان مجلس هستند»، از این انجمن خواست تا گزارش‏هایی از ظرفیت‏های صنایع دریایی کشور و نیز مقایسه تطبیقی صنایع دریایی کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس را تدوین و به کمیسیون صنایع مجلس ارائه دهند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع صنایع دریایی در کنار مباحثمربوط به بخش پالایشگاه و پتروشیمی و معادن از موضوعات استراتژیک و راهبردی است که رسیدگی به آن در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وی با اشاره به اظهارات رییس‏ جمهور در سفر اخیر به هرمزگان از رویکرد دولت یازدهم به صنایع دریایی استقبال کرد و گفت: برای توسعه این صنعت باید به استراتژی صنعتی، تعیین دقیق اولویت‏ها و بهبود فضای کسب و کار توجه جدی شود.

گفتنی است، در این دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‏های این انجمن، چالش‏ها و ظرفیت‏های صنایع دریایی کشور در بخش‏هایی از قبیل ساخت شناور و دکل‏های دریایی، شرایط کشتی‏ سازی‏های بزرگ و دولتی، مسایل ناشی از تحریم و ظرفیت‏های موجود در بخش تعمیرات و خدمات دریایی را تشریح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز