خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آذرشهر:

غذاهای آبزی در گوگان آذرشهر، با اهداف آموزشی و ترویجی پخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۳۶

تلاش براین است، با توسعه این نوع جشنواره‌ها در مناطق مختلف شهرستان با هدف آموزشی و ترویجی مسیر افزایش کمی مصرف محصولات آبزی پروری در سطح خانوارهای شهری و روستایی آذرشهر هموار‌تر شود.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: سیاست‌های شیلاتی کشور در راستای توسعه هرچه بیشتر و پایدار‌تر صنعت آبزی پروری لزوم آشنایی بیشتر مردم با ارزش و فواید تغذیه از محصولات آبزی پروری را بیش از پیش مشخص می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات با بیان اینکه در راستای برنامه‌های آموزشی وترویجی برای مردم بخش گوگان، پخت غداهای آبزی توسط بانوان به صورت جشنواره انجام شد، افزود: با توجه به استعدادهای بالقوه توسعه آبزی پروری دراستان، گسترش آبزی پروری درایجاد امنیت غذایی و اشتغالزایی جوانان اهمیت ویژه‌ای داشته و افزایش حضور محصولات آبزی پروری درسبد غذایی خانوارهای شهری وروستایی می‌تواند دررشد این صنعت مولد تاثیر قابل توجهی را داشته باشد.
وی با تاکید بر این موضوع که ماهی بخش زیادی از مواد معدنی موجود درجیره غذائی را تامین و مواد معدنی از جمله آهن، مس، روی، منیزیم، کلسیم و فسفر موجود درآن برای اعمال متابولیکی حیاتی بدن ضروری می‌باشند، اضافه کرد: در این جشنواره غذایی برگزارشده، ۳۵ نفر ازخواهران ساکن بخش گوگان با پختن انواع غذا‌ها با آبزیان حضوری فعال داشته وبازدید مطلوب از غذاهای آماده شده نشانی از تاثیر مطلوب برپایی این آئین فرهنگی در اقشار مختلف مردم این بخش بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: چهار نفر از بانوان طباخ محصولات آبزی پروری در این جشنواره، بر اساس رای داوران، کار‌شناسان مواد غذایی و کشاورزی، با لحاظ کردن نحوه‌ پخت و تزئین غذاهای آبزی به عنوان برگزیده معرفی و جوایزی را دریافت داشتند.
طلوع حیات با بیان اینکه در این جشنواره، ۲۵۰ نفر از بانوان خانه‌دار، شاغل و همچنین دختران شرکت داشته و با نوع پخت غذاهای آبزی آشنا شدند افزود: تلاش براین است، با توسعه این نوع جشنواره‌ها در مناطق مختلف شهرستان با هدف آموزشی و ترویجی مسیر افزایش کمی مصرف محصولات آبزی پروری در سطح خانوارهای شهری وروستایی آذرشهر هموار‌تر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز