خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اهالی صنعت، تجارت و فرهنگ، پایه‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه آذربایجان شرقی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۷۱

کمیته مشورتی اصناف با حضور نمایندگان اتحادیه اصناف و مسوولان استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده است. / نمایندگان اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی تبریز با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کردند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: اهالی صنعت، تجارت و فرهنگ، پایه‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه استان هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار با نمایندگان اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی تبریز اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت توسعه، تمام این بخش‌ها باید تلاش مضاعف کنند و ما امروز جز با پشتیبانی آن‌ها نمی‌توانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.
وی با بیان اینکه خدا را به خاطر توفیق خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی شکر می‌کنیم، افزود: مردم ایران مردمی مومن و متعهد هستند که نظام اسلامی را در طول ۳۵ سال گذشته به خاطر ارزش‌های دینی همراهی کرده‌اند و خدمت به این مردم توفیق الهی است و پاداش دوچندان دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فاصله بین دولت و مردم به برکت انقلاب اسلامی برداشته شده، گفت: امروز حکومت، منتخب مردم است و در واقع دولت نیز جزیی از مردم محسوب می‌شود.
جبارزاده خاطرنشان کرد: دولت فعلی با حضور چشمگیر مردم در یک مقطع حساس که حتی سیاستمداران هم درباره مشارکت مردم احساس نگرانی می‌کردند، بر سر کار آمد و مردم ما نشان دادند که به تعیین سرنوشت خود حساس هستند.
وی افزود: مسوولان دولت نیز به طور غیرمستقیم منتخب مردم هستند، چون بر مبنای برنامه‌ها و شعارهایی انتخاب می‌شوند که مورد قبول مردم قرار گرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین مسوولان دولت، اظهار داشت: همان‌طور که رییس جمهور برای هماهنگی بیشتر در پیشبرد امور، تیم اجرایی دولت را خودش انتخاب می‌کند، استاندار هم باید بتواند افراد تیم اجرایی استان را خود انتخاب کند تا بتواند در جهت تحقق اهداف و شعارهای دولت حرکت کند.
وی تصریح کرد: تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید دغدغه همیشگی من بوده و انتخاب افرادی که بتوانند این موضوع را عملیاتی کنند برای بنده بسیار مهم است.
جبارزاده در ادامه با تاکید بر اینکه نباید بین مسوولان اجرایی و تولیدکنندگان فاصله‌ای باشد، گفت: مدیریت استان در حد امکان با گروه‌های مختلف اصناف و تولیدکنندگان جلساتی را برگزار می‌کند و خود اصناف هم باید در این خصوص اهتمام داشته باشند، چون اتاق بازرگانی ما نمی‌تواند پاسخگوی آمال و آرزوهای اصناف باشد.
وی با بیان اینکه اصناف از دیرباز جزو باارزش‌ترین مشاغل بوده‌اند، افزود: امروز هم ما اصناف و بازاریان را افرادی متعهد، متدین، آشنا به حلال و حرام و مورد اعتماد مردم می‌شناسیم؛ هرچند نوکیسه‌هایی هم وارد بازار شده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به تمام زوایای فعالیت در بخش خصوصی و مشکلات بازار و صنعت و تولید آگاه هستم، گفت: عدم توجه به درآمد واحدهای تولیدی در اخذ مالیات، یک مشکل اساسی است که باید حل شود.
وی افزود: نباید مالیاتی که یک واحد در یک سال می‌پردازد به عنوان پایه مالیات سال بعد قرار گیرد و هر سال مبلغی بر آن افزوده شود.
جبارزاده با بیان اینکه بنای ما کمک به بخش خصوصی است، گفت: بنده قبلا هم گفته‌ام که به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم، چرا که معتقدم اگر یک نفر فدا شود اما در مقابل، هزاران واحد تولیدی احیا شوند ارزش دارد و مسوولان دولت دکتر روحانی هم نوعا با این نیت قبول مسوولیت کرده‌اند.
وی با اشاره به جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وقتی که ایشان شخصا در مسایل اقتصادی ورود کرده‌اند نشان می‌دهد که شرایط از آن چیزی که تصور می‌شد حاد‌تر است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حیات کشور در گرو این است که مسایل اقتصادی کشور را با عزت رفع کنیم، افزود: عمل به فرمایش‌های رهبری وظیفه شرعی و قانونی است و ما به عنوان نمایندگان دولت تلاش می‌کنیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
جبارزاده، بخش خصوصی و مردم را اصلیترین حامیان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات اقتصادی، دیپلماسی و ارتباط با خارج باید باشد و منکر آن نیستیم، اما در ۳۵ سال گذشته ثابت شده است که دنیا، عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را نمی‌خواهد؛ البته شاید ما را همانند برخی کشورهای عربی به عنوان مواد اولیه فروش قبول داشته باشند، اما به عنوان کشوری که حرفی برای گفتن داشته باشد قبول ندارند، بنابراین ما باید به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم.
وی با بیان اینکه صنعت، بازار و تجارت و اهالی فرهنگ، پایه‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه استان هستند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت توسعه، تمام این بخش‌ها باید تلاش مضاعف کنند و ما امروز جز با پشتیبانی آن‌ها نمی‌توانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حساب ویژه‌ای روی تجربه و توان بازار، اصناف و تجار باز کرده‌ایم، افزود: برای اینکه بتوانیم در بحثاقتصاد مقاومتی پیشرو باشیم باید با اتکا و باور به ظرفیت‌های به خود، مشکلات اقتصادی را حل کنیم و در این راستا به حمایت و کمک فکری اصناف نیاز داریم، چرا که امروز مسوولان دولت به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند.
وی خاطرنشان کرد: اصناف نقش مهمی در حل مشکلات اجتماعی، ایجاد اشتغال، تقویت تولید داخل و افزایش درآمد مردم دارند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از همه تلاش‌های مسوولان قدردانی می‌کند، گفت: ما بنا نداریم برای حل مشکلات اقتصادی، مسوولی را تحقیر کنیم، مدیران ما سالم هستند اما باید نگاه‌ها تغییر یابد و و تلاش‌های ما زمانی لذت‌بخش خواهد بود که کاری برای مردم کرده باشیم.
وی افزود: قطعا در اجرای قوانین ممکن است مشکلاتی هم پیش بیاید که باید تلاش کنیم این مشکلات کاهش یابد، البته گاهی هم ایراد در قوانین است که می‌توانیم با تعامل با نمایندگان مجلس این ایراد‌ها را هم رفع کنیم.
جبارزاده همچنین از تشکیل کمیته مشورتی اصناف با حضور نمایندگان اتحادیه اصناف و مسوولان استانداری خبر داد و بر حمایت از تصمیمات این کمیته تاکید کرد.
در این دیدار تعدادی از نمایندگان اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی تبریز هم دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل و مشکلات مختلف بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز