خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

حفاظت از منابع طبیعی آذربایجان شرقی، مرهون همکاری تمامی نهاد‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۱۰

در حال حاضر، عرصه‌های منابع طبیعی در سطح استان مطابق ضوابط حقوقی و اداری در حال حراست بوده وتلاش برای احیا منابع از دست رفته تداوم دارد.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تمامی توفیقات حفاظت و حراست از منابع طبیعی، مرهون تلاش و همکاری تمامی نهاد‌های اجتماعی به خصوص دادگستری و قضات محترم درسطح استان وشهرستان‌های تابعه است.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری درنشستی با حجت الاسلام مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز، رضا مسعودی فر معاون قضایی و سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان، سیروس داودی سرپرست اداره کل منابع طبیعی، اعضای کارگروه توسعه کشاورزی و حفاظت از محیط زیست کمیسیون حقوق بشراسلامی شمالغرب کشور و جمعی دیگر ازدست اندرکاران این حوزه به مناسبت روز منابع طبیعی و قانون، افزود: در حال حاضر، عرصه‌های منابع طبیعی در سطح استان مطابق ضوابط حقوقی و اداری در حال حراست بوده وتلاش برای احیا منابع از دست رفته تداوم دارد.
وی با تاکید بر این موضوع که تثبیت و نحوه تولید در اراضی پایاب سد خداآفرین در استان مستلزم کمک مسئولین قضایی استان خواهد بود، گفت: تلاش بر این است که بهره برداری از اراضی پایاب این سد با بهره برداری اصولی، در خدمت تولید و تامین نیازهای غذایی مردم منطقه و میهن اسلامی باشد و در این راستا، تاکید سازمان بر این محور قرارگرفته است که نحوه واگذاری این اراضی به بهره برداران به طور کامل در چارچوب ضوابط بوده تا حق بهره برداران واقعی احقاق شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر تغییر کاربری اراضی به ویژه در شهرستان‌های بزرگ استان مانند تبریز، میانه، مراغه و مرند با استناد به تبصره ۴ صورت می‌پذیرد و با توجه به این موضوع که اراضی وسیعی در ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی تغییر کاربری یافته است، در تعامل با سازمان صنعت و معدن وتجارت استان تلاش براین است نحوه این گونه واگذاری‌ها با دقت وظرافت قانونی لازم همراه گردد تا صیانت از منابع ملی بیش ازپیش عملی شود.
وی یادآوری کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، درراستای حفاظت ازمنابع طبیعی، آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با دادگستری استان را داشته و توسعه تعاملات را فرصتی مناسب برای توسعه تلاش‌های جمعی در صیانت از منابع ملی ارزیابی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز