خبرگزاری کار ایران

برندسازی مشترک شمالغرب در گردشگری از طریق همگرایی چهار استان همجوار انجام شود

کد خبر : ۱۵۳۹۱۴

اولین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه شمالغرب کشور برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان اظهار داشت: همگرایی چهار استان همجوار آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل می‌تواند به ایجاد یک برند ویژه مشترک برای منطقه شمالغرب کشور در گردشگری منجر شود.

به گزارش ایلنا یحیی رحمتی در در اولین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه شمالغرب کشور اظهار داشت: این همکاری مشترک در شمالغرب تمرین و آزمایشی برای فعالیت در سطح وسیع کشوری می‌تواند باشد که منجر به تولید برندی کشوری در گردشگری شود.

وی تصریح کرد: در مدیریت گردشگری اگر بتوانیم گردشگران منطقه خودمان را که فرهنگ مشترک فراوان داشته و هزینه جذبشان بسیار پایین است، جذب کنیم در جلب رضایت و علاقه گردشگران خارجی نیز موفق خواهیم بود.

رحمتی گردشگری را یکی از راه‌های توازن درآمد منطقه‌ای خواند و گفت: گردشگری بر اساس مازاد و سرریز درآمد خانواده اتفاق می‌افتد که گردش مالی از طریق گردشگری می‌تواند راه حل مناسبی در توازن منطقه‌ای درآمد باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید برخی اصطلاحات غلط در فرهنگ مدیریتی گردشگری حذف شود، اظهار داشت: گردشگر مه‌مان نیست، بلکه مشتری است و باید دقت داشت که با توجه به مساله اقتصادی گردشگری، حرمت مشتری نیز بالا‌تر از مه‌مان است و باید برای جلب رضایتش و ارائه خدمات بیشتر تلاش کرد.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز با اشاره به ویژگی‌های همجواری استان‌ها در گردشگری اظهار داشت: گردشگر وقتی داخل کشور و منطقه شروع به حرکت می‌کند جاذبه‌های گردشگری را در داخل مرزهای سیاسی یک استان نمی‌بیند بلکه پکیجی تهیه کرده و بر اساس آن حرکت می‌کند در حالی که ما دور اینجاذبه‌ها خط کشیده‌ایم و سعی کرده‌ایم آن را برای خود کنیم.

مظفر عباس‌زاده خاطرنشان کرد: با این همکاری‌های مشترک می‌توانیم از حُسن همجواری چهار استان بهره جسته و در نقشه‌های معرفی هر استان، سه استان همجوار دیگر را نیز با درج هاله‌ای از نقشه‌اش و معرفی مثلا نخستین جاذبه‌های گردشگری ورودی به آن‌ها مدنظر قرار دهیم.

وی ضمن اظهار امیدواری به ثمرات مثبت این همگرایی در آینده‌ای نزدیک، یادآور شد: هرچند گردشگری محور اصلی این تفاهم نامه همکاری مشترک چهار استان است اما نباید از حوزه‌های مهم صنایع دستی و میراثفرهنگی نیز در این همکاری غافل شد.

عباس‌زاده با بیان اینکه نباید از یافته‌های جدید یکدیگر در این حوزه‌ها بی‌خبر باشیم، برپایی
ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های مشترک به صورت دوره‌ای و فصلی در این چهار استان را در تداوم همکاری‌های مشترک موثر خواند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست، این همکاری چهار جانبه را مولود جدیدی خواند که با تداوم می‌تواند منجر به رونق گردشگری استان‌های های شمالغرب کشور شود.

یحیی نقی‌زاده با بیان اینکه این ایده فعالیت مشترک خوشبختانه از سوی استانداران چهار استان نیز مورد توجه و حمایت قرار گرفته است، خواستار استفاده از این ظرفیت شد و افزود: باید اهداف و منافع استراتژیک منطقه را مدنظر قرار داده و به تعریف راه‌های مشترک دسترسی در گردشگری و تعریف مقاصد برای بازارهای خارجی دست یابیم.

وی با بیان اینکه پنج اثر ثبت جهانی شده کشورمان از این چهار استان است، اظهار داشت: این منطقه هم در تجارت، هم زمینه اقوام و ادیان و ابنیه تاریخی داشته‌های فراوانی دارد که این پنج اثر معرف آن‌ها در جهان هستند و با تکیه بر آن‌ها می‌توان گردشگری منطقه را بیش از پیش توسعه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز