خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی:

حقوق تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی ضایع می‌شود / در روزهای عید کار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۸۲

متاسفانه برخی نهاد‌ها به عوض اتخاذ راهکارهای مناسب برای افزایش حق و حقوق قانونی کارکنان داروخانه‌ها به فکر ارتقای سطح علمی آنان آن هم با دریافت وجه هستند. ما با ارتقای سطح علمی تکنسین‌های دارویی مخالف نیستیم، و این موضوع جزء اساسنامه این انجمن می‌باشد ولی با راهکار ویژه خودش باید انجام پذیرد.

ایلنا: رییس انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی از اجحاف حقوق کارگران این صنف انتقاد کرد.
حسین یوسفی علوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز گفت: علی رغم تاسیس انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۱ که به عنوان پایگاه صنفی تمامی کارکنان داروخانه‌های استان به شمار می‌آید و می‌بایست کلیه مشکلات صنفی این عزیزان را در بخش‌های مختلف اعم از رفاهی، مسکن، آموزش و شغلی پیگیری و حل و فصل نماید متأسفانه به دلیل برخی مسایل کلان و اساسی این انجمن نتوانسته گام‌های مهم در جهت پیگیری مطالبات این قشر بردارد.
وی گفت: این انجمن از زمان تاسیس سعی بر این داشته که با ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمانهای ذی ربط تعامل و همکاری داشته باشد که در این ارتباط اولویت خاصی را به انجمن داروسازان به عنوان مرکز اصلی کارفرمایان این قشر داده است.
علوی از عدم توجه ویژه مسئولان به این قشر مخصوصا سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی تامین درمان و تامین آینده این عزیزان و انجمن داروسازان بعنوان پایگاه و مرکز کارفرمایان این قشر انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعثشده است که بستر فساد مالی در این شغل فراهم شود چزا که هر کارفرمایی به دلخواه خود به کارگران شاغل در این حرفه حق و حقوق پرداخت می‌کند تا جایی که حتی با ۲۵۰ هزار تومان تکنسین دارویی زن در داروخانه‌های استان مشغول به کار هستند
وی گفت: این موضوع از نظر بنده نه تنها خلاف شعار دولت تدبیر و امید است بلکه بستر کارهای خلاف را به روی کارکنان این حرفه باز می‌کند و در مقابل اینان باید ایستاد چون خلاف شرع و دین مقدس ما می‌باشد.
رییس انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی خواستار چاره اندیشی از سوی مسئولین ذی ربط در این خصوص شد و گفت: متاسفانه برخی نهاد‌ها به عوض اتخاذ راهکارهای مناسب برای افزایش حق و حقوق قانونی کارکنان داروخانه‌ها به فکر ارتقای سطح علمی آنان آن هم با دریافت وجه هستند.
وی افزود: ما با ارتقای سطح علمی تکنسین‌های دارویی مخالف نیستیم، و این موضوع جزء اساسنامه این انجمن می‌باشد ولی با راهکار ویژه خودش باید انجام پذیرد.
علوی با بیان اینکه انجمن داروسازان به جای اینکه با دست اندرکاران انجمن صنفی کارگری تکنسینهای دارویی استان همکاری و تعامل داشته باشند خود مستقیما اقدام به برگزاری کلاسهای اجباری آموزشی کرده‌است، افزود: این انجمن به داروخانه‌ها هم ابلاغ کرده‌اند که در صورت عدم شرکت کارکنانشان در این کلاس‌ها، امتیازی کسب نخواهند کرد.
وی گفت: وقتی انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی در استان به ثبت رسیده است چرا باید این انجمن نادیده گرفته شود و در نظر اینان کوچک شمرده شود.
علوی خاطرنشان کرد: ما با قاطعیت از حق و حقوق قانونی اعضا انجمن دفاع خواهیم کرد تا بلکه بعد از ۳ دهه کارشکنی‌ها و حق کشی‌ها بتوانیم محیطی آرام و بی‌دغدغه برای این عزیزان فراهم سازیم تا اینان نیز به زندگی آرام خود ادامه دهند و بعد از کاری طاقت فرسا که همواره از سوی بیماران گریبانگیر این‌ها هستند از یک آرامش لازم برخوردار باشند.
رییس انجمن صنفی کارگری تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: ان شاء الله در آینده نه چندان دور شاهد آن باشیم که تکنسینهای دارویی در کنار داروسازان زحمتکش ما که هر دو قشر مکمل یکدیگرند با تعامل و با تعیین خط و مشی قانونی بتوانند کاری قدرتمند و اقتصادی و در راستای خط و مشی دین مبین اسلام بتوانند در شکوفایی اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: شعار دولت تدبیر و امید ما این است، که با در دست هم دادن و با همفکری همدیگر بتوانیم آینده‌ای درخشان را برای کشور ترسیم و تحقق بخشیم.
لازم به ذکر است انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۱ تأسیس شده است. به غیر از مشکلات مختلف اعضاء عدم دریافت حقوق مطابق با حداقل دستمزد و رعایت اضافه کاری، آموزش اجباری کارکنان با دریافت هزینه از مشکلات این صنف به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز