خبرگزاری کار ایران

عضو گروه مشاوران خارجی احیای دریاچه ارومیه:

همیشه امیدی برای احیای دریاچه ارومیه وجود دارد / وضعیت دریاجه ارومیه حاد است

کد خبر : ۱۵۴۶۵۹

حال و روز دریاچه ارومیه یک نمونه از وضعیت دیگر تالاب‌های ایران است و نجات تالاب‌ها نیازمند برنامه‌ای مدون و کار‌شناسی است.

ایلنا: عضو گروه مشاوران خارجی احیای دریاچه ارومیه وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را حاد خواند.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " سپیده نعیمی " گفت: با وجود شرایط سخت این حوزه نباید فراموش کنیم همیشه امیدی برای احیا هست.
وی افزود: حال و روز دریاچه ارومیه یک نمونه از وضعیت دیگر تالاب‌های ایران است و نجات تالاب‌ها نیازمند برنامه‌ای مدون و کار‌شناسی است.
نعیمی با اشاره به تجربه موفق خود و گروه کاری پروژه در رفع مشکل آب استان ژنو افزود: تجربه همکاری بین مرزی ژنو و فرانسه نشان داد که مسائل آبی را نه در مجموعه‌ای کوچک بلکه در حد حوزه آبی می‌توان حل کرد و موضوع دریاچه ارومیه باید با همکاری استان‌های مجاور و حوزه آبی این دریاچه حل شود.
وی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه نیازمند برنامه‌ای کلی و دقیق با همکاری تمام عیار مسئولین و ساکنین این مناطق است و باید مردم این مناطق به طور روشن با این اتفاق آشنا شوند و ارزش‌های طبیعی این حوزه را به درستی بشناسند چرا که هر راه حلی برای این حوزه با حضور مردم ممکن خواهد بود.
نعیمی با اشاره به بازدید می‌دانی که توسط این گروه از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی انجام شد گفت: هدف ما از این بازدید‌ها سخنرانی و برگزاری گفت‌و‌گو نیست بلکه هدف انتقال تجربیات و ارائه طرح‌هایی برای مدیریت آب در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
عضو گروه مشاوران خارجی احیای دریاچه ارومیه افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیریت و توسعه کشاورزی در این حوزه بدون در نظر گرفتن منابع آبی توسعه یافته و این موضوع دریاچه را با مشکل مواجه کرده است.
نعیمی تغییرات اقلیمی را یکی دیگر از دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: حل این مشکلات زمان بر خواهد بود و باید با بررسی دیگر مشکلات محلی راهکار‌های عملیاتی ارائه شود.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در بین اهالی این مناطق گفت: باید در بین کودکات و مردم این منطقه در سطح وسیعی کارهای اطلاع رسانی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز