خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

رسانه، مفسر و منتقد منصف مسائل شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۷۸

ابعاد متنوع توسعه و پیشرفت کلان شهر تبریز در سال آتی، ایجاب می‌کند که «رسانه» به عنوان منتقد و مفسر مسائل شهری، با احساس مسئولیت و مشارکت بیشتری گام بردارند.

ایلنا: شهردار تبریز بر لزوم مشارکت فعال و منصفانه رسانه‌ها، به عنوان مددرسانان و همیاران عرصه مدیریت شهری تاکید کرد.
به گزارش ایلنا صادق نجفی با قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، به جایگاه رسانه در عرصه تحولات شهری اشاره کرد و افزود: ابعاد متنوع توسعه و پیشرفت کلان شهر تبریز در سال آتی، ایجاب می‌کند که «رسانه» به عنوان منتقد و مفسر مسائل شهری، با احساس مسئولیت و مشارکت بیشتری گام بردارند.
وی با تاکید بر اینکه این مشارکت باید به صورت توام، دستاورد‌ها و نارسایی‌های فرایند خدمت رسانی در حوزه مدیریت شهری را پوشش دهد، تصریح کرد: بازتاب زیبایی‌ها و جذابیت‌های شهر و همچنین تلاش و فعالیت مدیران، از طرفی باعثتقویت حس اعتماد شهروندان به خدمتگزاران خود در مجموعه شهرداری می‌شود و از طرف دیگر –باتوجه به تعامل تنگاتنگ رسانه‌ها در دوره کنونی - جایگاه بی‌بدیل کلانشهر تبریز را در عرصه رسانه‌ای کشور، تبیین خواهد کرد.
شهردار تبریز در عین حال اظهار داشت: در کنار این رویکرد، ارایه راهکار و تحلیل کاستی‌های شهر نیز باید مورد توجه رسانه‌ها باشد. مسئولیت‌های مختلف اجرایی در ساختار شهرداری تبریز، بدون آشکارشدن زوایای پنهان پروژه‌ها، به مرز ایده آل نخواهد رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های تدوین شده برای سال آینده، نقشه تحول کلان شهر تبریز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است، خاطرنشان کرد: بخشی از سند توسعه شهر، مربوط به تفاهم نامه‌هایی است که هم اکنون زمینه انعقاد آن‌ها برای سال آینده فراهم شده است. بدیهی است که این بخش، ناظر به تحولات شهر تبریز در سال‌های آتی خواهد بود.
نجفی ادامه داد: بخش مهم این سند نیز شامل برنامه‌هایی است که هم اکنون شرایط اجرایی شدن آن‌ها فراهم شده است. این پروژه‌ها در طول سال آتی، به سیستم خدمات رسانی شهرداری تبریز افزوده خواهند شد.
شهردار تبریز، بهبود محیط شهری، حمل و نقل عمومی، برنامه توسعه شهری، هدایت و دفع آب‌های سطحی، ایجاد اماکن ورزشی، گردشگری و تفریحی، ایجاد تأسیسات و تسهیلات شهری، ایجاد تأسیسات درآمدزا، تأسیسات حفاظتی شهر و دیون عمرانی را ۹ ردیف هزینه‌ای بودجه سال۹۳ شهرداری تبریز خواند.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها، ارزش افزوده در شهر افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی از قبیل تراموای شهری، ساماندهی حاشیه نشینی، احیای بافت فرسوده، مرکز بزرگ همایش‌های بین المللی، بازگشایی امتداد ۴۲ متری، احیای میدان صاحب الامر، میدان بزرگ ساعت، آزادسازی ارک، اتوبان ولایت و برخی تقاطع‌های غیرهمسطح و چندین طرح بزرگ باعثایجاد تحول جدی در شهر تبریز خواهد شد.
نجفی یادآور شد: بی‌شک در رسیدن به این نقطه ارزشمند، نقش مدیران و مسئولان شهری و استانی در ایجاد مدیریت هماهنگ شهری که همانا مقدمه ایجاد مدیریت واحد شهری است لازم و ضروری است. امروز بر ماست که شرایط تحقق این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز