خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی تنها استانی بود که در مدت کوتاهی همه فرمانداران خود را انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۱۲

متاسفانه در طول سال‌های گذشته وضعیت استان از نظر شاخص‌های توسعه افت کرده و امروز جایگاه خوبی برای استان متصور نیست. / سال ۹۳، آغاز شکوفایی استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی افزایش نرخ بیکاری، وجود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام، کاهش سن اعتیاد و افزایش آمار معتادان و بروز بحران در واحدهای صنعتی و تولیدی را از جمله معضلات اساسی استان اعلام کرد.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در جمع فرمانداران، مدیران و کار‌شناسان استانداری آذربایجان شرقی، با تبریک سال نو، اظهار داشت: اگر شرایط موجود را درک نکنیم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.
وی با اشاره به تغییرات مدیریتی استان در سال گذشته گفت: آذربایجان شرقی تنها استانی بود که توانست در این مدت کوتاه همه فرمانداران خود را انتخاب و با تیم جدید اجرایی، فعالیت خود را در سال ۹۳ آغاز کند.
جبارزاده شناسایی وضعیت موجود استان را لازمه شروع برنامه‌های توسعه ذکر کرد و گفت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته وضعیت استان از نظر شاخص‌های توسعه افت کرده و امروز جایگاه خوبی برای استان متصور نیست.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با وجود این مشکلات به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان باور دارم، افزود: اولین مزیت ما این است که آذربایجانی هستیم، آذربایجان یعنی سرزمین انسان‌های غیرتمند و تلاشگر و در طول تاریخ هم هر زمان که مشکلی در این کشور بوده آذربایجانی‌ها در حل آن پیشقدم بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه، عمران و آبادانی استان، تمام ظرفیت‌ها و امکانات مهیاست و آن‌چه امروز برای تحقق این امر نیاز داریم خودباوری است، باور به اینکه می‌توانیم و باور به اینکه توسعه استان باید به دست خود ما انجام گیرد.
جبارزاده افزود: اطمینان داریم که به برکت حضرت فاطمه زهرا(س)، سال ۹۳ از هر لحاظ، سالی توام با موفقیت، سلامت و تلاش مضاعف برای دوستداران آن بانوی بزرگوار خواهد بود.
وی با ذکر حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: از جمله بهترین عبادت‌های خالصانه، خدمت به بندگان خداست که امروز این نعمت نصیب ما کارگزاران دولت جمهوری اسلامی شده است.
جبارزاده افزود: باید خدا را شکر کنیم که توفیق خدمت به مردمی را پیدا کرده‌ایم که وفادار‌ترین مردم در طول تاریخ هستند و اگر با خلوص نیت در خدمت این مردم باشیم قطعا میز مسوولیت می‌تواند محراب عبادت تلقی شود.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در تمام عرصه‌ها باید ممتاز باشد، افزود: گذشته این سرزمین، گذشته پرافتخاری است اما بنا نیست همیشه با گذشته زندگی کنیم، باید امروز هم کاری کنیم که برای آیندگان قابل افتخار باشد.
جبارزاده با بیان اینکه باید باور کنیم که آبادانی استان، وظیفه ماست، گفت: دیگر زمان اینکه منتظر باشیم با بودجه‌های دولتی کاری برای استان انجام شود گذشته است، امروز باید خودمان دست به کار شویم و آذربایجان شرقی را به جایگاه اصلی آن برگردانیم.
وی با تاکید بر تلاش مضاعف سیستم دولتی و استفاده از توان بخش خصوصی، خطاب به فرمانداران و کار‌شناسان استانداری اظهار داشت: امروز تک‌تک شما اعضای ستاد عمران، توسعه و آبادانی استان هستید و اگر این ستاد خود را باور داشته باشد این کار شدنی است.
استاندار آذربایجان شرقی سال ۹۳ را سال آغاز شکوفایی استان دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم آذربایجان شرقی را دوباره استان بر‌تر معرفی کنیم، همه ظرفیت‌ها و امکانات را در اختیار داریم، فقط باید باور کنیم که می‌توانیم و با تکیه بر این باور، همت و تلاش مضاعف خود را به کار ببندیم.
جبارزاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی‌‌ همان شیوه مدیریت شهدا و بخصوص شهید باکری است که بار‌ها بر آن تاکید کرده‌ایم.
وی افزود: ما مردم آذربایجان کسانی هستیم که ۲۹ بهمن را آفریده‌ایم و در دفاع مقدس، آن حماسه‌های بزرگ را خلق کرده‌ایم و در آبادانی کشور نقش بسزایی داشته‌ایم، پس چرا امروز نتوانیم استان خود را به سمت توسعه و آبادانی سوق دهیم.
جبارزاده با تاکید بر اینکه همه مسوولان و کارکنان دولت به ویژه کارکنان استانداری به عنوان ستاد توسعه استان با روحیه جهادی سال جدید را آغاز کنند، افزود: آذربایجان شرقی باید در اجرای فرامین ولی فقیه و برنامه‌های دولت پیشرو و پیشقدم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز