خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه «همچنان آوینی» و کدام هنر؟ کدام انقلاب اسلامی؟ در تبریز برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۵۷۸۹۷

این ویژه برنامه از سوی دفتر مطالعات جبهه‌ فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

ایلنا: ۲۰ فروردین، به برکت شهادت سیدالشهدای اهل قلم، سید مرتضی آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفته است. این مناسبت، که هیچ‌گاه به اندازهٔ اهمیتش مورد توجه واقع نشده، فرصت بزرگی است برای بازخوانی مسیر حرکت «هنر انقلاب» و اندیشه و آرای شهید آوینی، به عنوان متکامل‌ترین منظومه در تبیین ماهیت هنر انقلاب، همچنان جدی‌ترین عرصه برای فهم این مفهوم غریب است.
به گزارش ایلنا دفتر مطالعات جبهه‌ فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، به همین مناسبت، ویژه‌برنامهٔ «همچنان آوینی» را با محوریت بررسی اندیشه‌های آن شهید در حوزه فرهنگ و هنر، انقلاب اسلامی و جهان معاصر برگزار می‌کند.
در این ویژه‌برنامه، احمدرضا بیضایی به این پرسش از منظر شهید آوینی پاسخ می‌دهد: «کدام انقلاب اسلامی؟» و اسفندیار وکیلی هروی به واکاوی مفهوم «هنر» در آرای آن شهید می‌پردازد.
ویژه‌برنامهٔ «همچنان آوینی» روز چهارشنبه ۲۰ فروردین، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل دفتر مطالعات، واقع در خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه حافظ، کوچه شهید فاضلی، پلاک۲۶ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز