خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

همه باید از گردشگری آذربایجان شرقی حمایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۶۴

جلسه تخصصی کارگروه میراثفرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی درمنطقه گردشگری سد امند تبریز و با هدف بررسی عینی مشکلات این طرح تشکیل شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی صنعت گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان عنوان کرد.
به گزارش ایلنا محمدصادق پورمهدی در جلسه تخصصی کارگروه میراثفرهنگی و گردشگری استان که درمنطقه گردشگری سد امند تبریز و با هدف بررسی عینی مشکلات این طرح تشکیل شد، گفت: در دولت جدید همه باید با کمک هم و با همدلی، استان را آباد و مشکلات را رفع کنیم و این امر جز با همت سرمایه‌گذاران متعهد و دلسوز و مشارکت فراگیر بخش خصوصی محقق نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید، فضای جذب سرمایه‌گذاری را در استان آماده کنند، افزود: حذف تشریفات زاید، تسریع در صدور مجوز‌ها و پاسخ به استعلامات بخش گردشگری از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این زمینه مورد تاکید است.
پورمهدی با اشاره به مشکلات اقتصادی و مالی کشور و چشم‌انتظار بودن میلیون‌ها جوان تحصیل‌کرده برای اشتغال، گفت: برای خروج از این وضعیت راهی جز حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران وجود ندارد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: فضای فعالیت در این بخش باید به گونه‌ای باشد که برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران جاذبه داشته و آن‌ها از سود معقول و امنیت سرمایه خود در این فضا اطمینان داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد همه مسوولان و مدیران باید خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه باشد، افزود: ضمن احترام به همه مدیران و کار‌شناسان دستگاه‌های اجرایی، هیچ گونه کوتاهی در پاسخ به استعلامات و صدور مجوزهای لازم برای اجرای طرح‌های گردشگری پذیرفته نخواهد بود و همه موظف به انجام وطیفه و حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش هستیم، ضمن اینکه در هر حال باید قوانین و ضوابط محترم شمرده و به طور کامل و شفاف اجرا شود.
پورمهدی با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه گردشگری در حاشیه سد امند، هدف از این کار را آشنایی مسوولان با مشکلات طرح‌های گردشگری و تصمیم‌گیری عینی و کاربردی در مورد آن‌ها ذکر کرد و گفت: این امر علاوه برسرعت عمل، موجب دلگرمی و تقویت هرچه بیشتر بخش خصوصی و اطمینان آن‌ها به همت مسوولان است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مزیت‌ها و نقش موثر طرح گردشگری حاشیه سد امند تبریز در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه، خواستار تسریع در تکمیل و بهره‌برداری این طرح شد.
وی همچنین خواستار حمایت همه‌جانبه و مسوولانه دستگاه‌های اجرایی و اداری از این بخش شد.
بر پایه همین گزارش در این نشست که با حضور روسا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزارشد، ضمن بررسی آخرین وضعیت این طرح، نسبت به رفع مشکلات آن در بازه زمانی معین ازسوی هر یک از دستگاه‌های مسوول تصمیم‌گیری شد.
شایان ذکر است طرح گردشگری حاشیه سد امند تبریز در ۱۸ کیلومتری جاده تبریز - مرند و در زمینی به مساحت ۱۳۷ هکتار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و با توجه به چشم‌انداز و موقعیت منطقه، پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و بهره‌برداری از آن، در آینده نزدیک به یکی از اماکن تفریحی و گردشگری جذاب و پررونق برای مردم آذربایجان و گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و مسوولان اجرایی استان پیش از تشکیل نشست کارگروه گردشگری نیز از قسمت‌های مختلف این طرح گردشگری بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز