خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

جاده‌های اصلی آذربایجان شرقی چهار بانده می‌شوند / تصادفات فوتی در نوروز امسال ۶۲ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۸۱

محورهای تبریز به جلفا، تبریز - سهند، تبریز - اهر، تبریز بسمت بستان آباد و سراب و تبریز - آذرشهر جزو محورهای پرتردد استان است که باید به ترتیب اولویت و برنامه ریزی هر کدام از آن‌ها در مدت سه تا شش ماه به بهره برداری برسند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی چهار بانده کردن جاده‌های ارتباطی اصلی استان را جزو اولویت‌های مدیریت اجرایی استان اعلام کرد.
به گزارش ایلنا محمدصادق پورمهدی در جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: محورهای تبریز به جلفا، تبریز - سهند، تبریز - اهر، تبریز بسمت بستان آباد و سراب و تبریز - آذرشهر جزو محورهای پرتردد استان است که باید به ترتیب اولویت و برنامه ریزی هر کدام از آن‌ها در مدت سه تا شش ماه به بهره برداری برسند.
وی با اشاره به کاهش ۶۲ درصدی تصادفات فوتی در نوروز امسال در جاده‌های استان، بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و داشتن معاینه فنی خودرو‌ها و نظارت بیشتر بر رانندگان به منظور کاهش و به حداقل رسیدن آمار تصادفات مرگ و میر تاکید کرد.
پورمهدی با تاکید بر استقرار و فعالیت مراکز خدمات رفاهی بین راهی در بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی استان اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی سریع به عوامل امداد و نجات و حضور به موقع نجاتگران در صحنه تصادفات، شرکت مخابرات هر چه سریع‌تر نسبت به پوشش کامل شبکه تلفن همراه و رفع نقاط کور اقدام کند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نصب علایم راهنمایی و رانندگی و افزایش دوربین‌ها در جاده‌های استان را ضروری دانست و گفت: نباید با پرداختن به جاده‌های شهری از توجه به ایمنی و کاهش تصادفات در جاده‌های روستایی غافل شویم.
فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از کاهش ۷۴ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در ایام نوروز ۱۷ تصادف منجر به فوت، ۲۱۸ تصادف جرحی و ۳۲۰ مورد تصادف خسارتی داشتیم.
حسن فرجی بیشترین فوتی‌ها را در خروج از جاده و واژگونی خودرو ذکر کرد و افزود: ۹۰ درصد تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی مفرط رانندگان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز