خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان شرقی:

بهبود بهره‌وری در تولید باید مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۷۳

در شبکه بانکی کشور مشکلاتی وجود دارد که برخی از این مشکلات تاکنون مرتفع شده و برخی دیگر هنوز باقی مانده است، همچنین در حوزه گمرک نیز با اصلاح بعضی از قوانین دست و پاگیر، افزایش تولید و صادرات بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی توجه به تحقیق و توسعه در رابطه با بهبود بهره‌وری بخش تولید را اساسی و برخورداری صنایع کوچک از امکانات تحقیق و توسعه را تعیین کننده دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمائی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: تعیین اهداف کمی بهره‌وری براساس استانداردهای جهانی در حدود سه دهه است که مورد توجه قرار گرفته و در این رابطه اولین قدم در دولت تدبیر و امید تشکیل ستادی با نام حمایت از تولید در جهت بررسی موانع بر سر راه تولیدکنندگان و افزایش صادرات در سطح وزارت متبوعه و استان‌ها می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه رفع موانع افزایش تولید و صادرات کار کوتاه مدت نیست اظهار داشت: در شبکه بانکی کشور مشکلاتی وجود دارد که برخی از این مشکلات تاکنون مرتفع شده و برخی دیگر هنوز باقی مانده است، همچنین در حوزه گمرک نیز با اصلاح بعضی از قوانین دست و پاگیر، افزایش تولید و صادرات بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر ستاد حمایت از تولید استان با بیان اینکه باید سهم صادرات غیر نفتی در کشور طی ۳ الی ۴ سال آینده به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یابداضافه کرد تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از معوقات بانکی در کشور مربوط به حوزه تولید است.
عظمائی در پایان گفت: ‌دولت در سال گذشته تمام تلاش خود را برای کاهش تورم صورت داد و از ابتدای سال جاری نیز برنامه‌های خود را در جهت رفع رکود و فعال شدن تولید و تجارت تنظیم کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز