خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن:

۵۶ هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۰۳

آمار بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی به رقم ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده و این تهدید جدی برای کشور به شمار می‌رود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۶ هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد.


به گزارش ایلنا از تبریز، رضا رحمانی که در هشتادویکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده بود سخن می‌گفت افزود: آمار بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی به رقم ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده و این تهدید جدی برای کشور به شمار می‌رود.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه که باید ایجاد اشتغال به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود گفت: باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود و تا جایی برسیم که یک پروژه یک شغل در دستور کار قرار گیرد و فضای کشور با اقتصاد مقاومتی همراه شود.


وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان یک استان صنعتی و اقتصادی از یک موقعیت خوب برخوردار است گفت: در مجموع ابلاغیه اعتبارات اشتغالزایی سه ماه نخست استان دو هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است که این میزان متناسب با ظرفیت‌های زیاد بوده و با آن به جایی نمی‌رسیم.


رحمانی با بیان اینکه آذربایجان شرقی بیشترین سهم را در طرح‌های نیمه تمام کشور دارد تأکید کرد: لازم است از واحدهای در حال تکمیل و نیز واحدهای تولیدی که با کمبود سرمایه گردش در این استان با مشکل مواجه هستند حمایت‌های لازم صورت گیرد.


وی در ادامه خواستار سرمایه گذاری بیشتر شرکت شستا در آذربایجان شرقی شد و گفت: شستا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه گذاری کشور تاکنون سرمایه گذاری قابل توجهی در این استان نداشته و با توجه به پتانسیل‌های بالای آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف در صورت سرمایه گذاری می‌تواند نتایج ثمربخشی در پی داشته باشد.


رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداقل ظرفیت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان وجود دارد و تمام نمایندگان آذربایجان شرقی برای ایجاد طرح‌های مختلف متفق القول هستند.
وی همچنین با تأکید بر آغاز احداثبیمارستان جدید تامین اجتماعی در تبریز گفت: زمین این بیمارستان آماده بوده و احداثآن قبلا قول داده شده است.


هشتادویکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان آذربایجان شرقی با حضورعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده بود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری دو روزه به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از بیمارستان استاد عالی نسب، شیرخوارگاه رفیع ملکی تبریز، مرکز شماره ۳ فنی حرفه‌ای تبریز، برج‌های باغ شمس تبریز و مرکز حفظ اسناد و مدارک اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، در دومین دوره معرفی بر‌ترین شرکت‌ها منطقه آذربایجان شرکت و همچنین سایت بیوتکنولژی شرکت داروسازی زهراوی وخط تولید محصولات پودری شرکت پگاه آذربایجان شرقی را افتتاح می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز