خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

خط تولید محصولات پودری شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی راه اندازی شد

کد خبر : ۱۶۶۷۱۲

این خط تولید به ظرفیت دو هزار تن در سال وبا سرمایه گذاری ۱۳۵میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خط تولید محصولات پودری شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به ظرفیت دو هزار تن در سال وبا سرمایه گذاری ۱۳۵میلیارد ریال راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مدیرعامل کارخانه پگاه آذربایجان‌شرقی در آیین بهره برداری از این خط تولید گفت: کارخانه تولید محصولات پودری این مجموعه در زمینی به وسعت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و با تکنولوژی روز دنیا ایجاد شده است.
محمد براتی گودرزی افزود: با اجرای طرح توسعه این کارخانه که در شورای عالی طرح وتوسعه صنایع شیر ایران به تصویب رسیده است ظرفیت سالانه آن به ۵ هزار تن انواع مصولات پودری از جمله پودر کازئینات که ۱۰۰ درصد وارداتی بوده خواهد رسید.
به گفته وی نیاز شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی در این استان به پودر شیر خشک سالانه بر ۲۴ هزار تن می‌باشد که پس از طرح توسعه‌ای وتکمیلی ۲۰درصد آن از طریق این شرکت تأمین خواهد شد.
گودرزی با اشاره به اینکه شرگت پگاه آذربایجان شرقی در سال ۱۳۳۹ با ظرفیت ۲۰ تن انواع محصولات شیری تاسیس و در حال حاضر این مجتمع ظرفیت دریافت و فرآوری روزانه ۴۰۰ تن شیر خام و تولید سالانه ۸۱ هزار تن انواع محصولات شیری را دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد از این ظرفیت در سبدی با تنوع بیش از ۳۸ نوع محصول عملی شده و این میزان دریافت بیش از ۱۰هزار فرصت شغلی مولد را در مناطق روستایی وشهرهای کوچک استان فعال کرده است.
وی با بیان اینکه این مجتمع شامل۴ کارخانه تولیدی در مساحت ۹۵ هزار مترمربع وبا زیربنایی بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع وبا تکنولوژی کشورهای اروپایی به بهره برداری رسیده است گفت: این کارخانه سال گذشته فروشی بالغ بریک هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال وصادراتی به میزان ۲/۳ میلیون دلار را به خود اختصاص داده و در برنامه فروش سال ۹۳ نیز ۲ هزار و یکصد میلیارد ریال فروش را پیش بینی کرده است.
گودرزی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد سهم بازار محصولات شیری در مرکز استان به این شرکت اختصاص دارد آن را در نتیجه تلاش همه جانبه مدیران وکارکنان شرکت، توجه وافر به کیفیت، استقرار و پیاده سازی سیستم‌های مدیریت جامع کیفیت، زیست محیطی، ایمنی و بداشت شغلی، ایمنی مواد غذایی و آزمایشگاه در سطح استانداردهای جهانی دانست و گفت: علی رغم اخذ بالا‌ترین دستاورد‌ها در کیفیت وسب جوایز مختلف در سطح ملی و استانی در صنعت غذا و لوح حامی سلامت و ایمنی مواد غذایی، کسب درجه برگزیده صنعت سبز انجام عملیات توسعه این مجتمع با موانع زیست محیطی، بحثانتقال کارخانه به خارج از محدوده شهری مواجه است که درخواست می‌شود با توجه به رعایت کامل الزامات زیست محیطی و آمادگی سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه شرایط لازم برای اجرای طرح‌های توسعه فراهم گردد که در این زمینه ضرورت همکاری و حمایت‌های همه جانبه ارگان‌های ذیربط از جمله شهرداری تبریز نیز ضروری است تا با تسریع در صدورمجوزهای لازم خللی در عملیات اجرایی آن ایجاد نشود.
وی همچنین با اشاره به اینکه صنعت شیر ذاتا سود بالایی ندارد افزود: با توجه به حاشیه سود پایین این صنعت استفاده از طرح‌های حمایتی و اخذ تسهیلات بانکی ازان قیمت از طریق صندوق توسعه ملی و سایر منابع در این زمینه ضروری است.
گودرزی در خاتمه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا با توجه به پیچیدگی ویژه شیر در مراحل دریافت، تولید و توزیع که حضور دائمی و بدون تعطیلات پرسنل فعال این حوزه را الزامی کرده است به خواسته به حق کارکنان این صنعت را مبنی برخورداری مزایای مشاغل سخت وزیان آور توجه لازم شود.
بر پایه همین گزارش در ادامه این مراسم رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی از اقدامات اساسی این وزارتخانه برای افزایش تولیدات این حوزه خبر داد و گفت: امیدواریم با به فعلیت رسیدن توانمندی‌های کشور روند واردات محصولات در این بخش به سمت صادرات معکوس کنیم.
همچنین اسدیان معاون صنایع شیر ایران نیز در این مراسم گزارشی از وضعیت صنعت شیر کشور ارایه داد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری دو روزه به استان آذربایجان شرقی ضمن شرکت در هشتادویکمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان آذربایجان شرقی و دومین دوره معرفی بر‌ترین شرکت‌ها منطقه آذربایجان از بیمارستان استاد عالی نسب، شیرخوارگاه رفیع ملکی تبریز، مرکز شماره ۳ فنی حرفه‌ای تبریز، برج‌های باغ شمس تبریز و مرکز حفظ اسناد و مدارک اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی بازدید و با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وامام جمعه تبریز دیدار می کند. همچنین سایت بیوتکنولژی شرکت داروسازی زهراوی وخط تولید محصولات پودری شرکت پگاه آذربایچان شرقی با حضور علی ربیعی افتتاح می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز