خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز:

نخستین دفتر نمایندگی انجمن دوستی ایران و تاجیکستان در تبریز تاسیس می شود

کد خبر : ۱۷۵۵۸۱

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای صادق نجفی، شهردار کلان شهر تبریز و علی اشرف مجتهد شبستری، رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان رسیده است، طرفین در راستای حفظ، گسترش و ترویج زبان فارسی، نسبت به همکاری و تبادل اساتید، صاحبنظران، فرهیختگان، تبریز و تاجیکستان در عرصه های فرهنگی، ادبی و تاریخی، آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز از تاسیس نخستین دفتر نمایندگی انجمن دوستی ایران و تاجیکستان در شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام حمیدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری تبریز و انجمن دوستی ایران و تاجیکستان گفت: با تاسیس این دفتر در شهر تبریز، اهداف و مفاد مختلف تفاهم نامه پیگیری و اجرا می شود.

وی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه همکاری خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه که به امضای صادق نجفی، شهردار کلان شهر تبریز و علی اشرف مجتهد شبستری، رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان رسیده است، طرفین در راستای حفظ، گسترش و ترویج زبان فارسی، نسبت به همکاری و تبادل اساتید، صاحبنظران، فرهیختگان، تبریز و تاجیکستان در عرصه های فرهنگی، ادبی و تاریخی، آمادگی خود را اعلام کرده اند.

حجت الاسلام حمیدی اضافه کرد: پژوهش درباره مفاخر و مشاهیر تاثیرگذار در روابط دو کشور از طریق نشر کتاب، برگزاری کنفرانش و نمایشگاه های فرهنگی و ادبی و برگزاری شب های شعر از دیگر محورهای اعلام آمادگی دو طرف در این تفاهم نامه است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز ادامه داد: همچنین به منظور آشنایی بیشتر مردم تبریز با جمهوری تاجیکستان، شهرداری تبریز و انجمن دوستی اعلام آمادگی نمودند تا نسبت به تسهیل و فراهم نمودن بستر لازم برای تهیه و پخش آثار سینمایی با موضوع تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور، اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز