خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته جهادکشاورزی؛

۴۱ پروژه کشاورزی با ۱۱۲ میلیارد ریال اعتبار در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

کد خبر : ۱۷۶۴۶۵

با افتتاح این طرح ها برای ۳۳۳ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۹ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح بیش از ۴۱ پروژه کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری که در نخستین روز از هفته جهادکشاورزی سخن می گفت اظهار داشت: این پروژه ها در بخش های آب وخاک شامل آبیاری تحت فشار و استخر ذخیره آب، تولیدات دامی از قبیل مرغداری و دامداری، تولیدات گیاهی از قبیل گلخانه، صنایع کشاورزی و تعاون روستایی در این هفته افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مهری ادامه داد: برای راه اندازی این طرح ها ۱۱۲ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال از منابع مختلف، شامل ۱۲۷۰۴ میلیون ریال از منابع دولتی، ۴۷۴۹۰ میلیون ریال از منابع بانکی و ۵۱۸۵۹ میلیون ریال آورده شخصی مجریان طرح هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها برای ۳۳۳ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۹ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می شود گفت: با بهره برداری از این طرح ها یک هزار و ۲۹۸ خانوار روستایی در مناطق مختلف استان بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از این تعداد طرح، ۲۲ طرح مربوط به بخش آب و خاک و ۱۴ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی می باشد افزود: در بخش تولیدات گیاهی نیز ۲ طرح، در بخش صنایع کشاورزی ۲ طرح و یک طرح نیز در بخش تعاون روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، توسعه و عمران بخش کشاورزی مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفته است تصریح کرد: به لطف الهی و نظر مساعد استاندار آذربایجان شرقی، بخش کشاورزی محور توسعه اقتصادی استان خواهد بود و مقرر شده است اعتبارات زیربخش کشاورزی در استان از ۷/۴ درصد در پایان سال۹۱ به ۵/۱۱درصد در سال ۹۳ افزایش یابد.

شایان ذکر است افتتاح پروژه های عمرانی در بخش کشاورزی، حضور کلیه پرسنل در مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه در مرکز استان و شهرستان ها، برگزاری همایش تعاونی ها و تشکلهای کشاورزی، بازدید مسئولین استانی و شهرستانی از پروژه های تحقیقاتی و دانش بنیان، برگزاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی با حضور حضرت آیت الله شبستری نماینده محترم ولی فقیه در استان، تجلیل از تولید کنندگان برتر زیربخش های کشاورزی با حضور استاندار محترم و مسئولین استانی، برجسته ترین برنامه های سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را در طول هفته جهادکشاورزی شامل می شود.

گفتنی است " کشاورزی، مدیریت جهادی، سلامت و امنیت غذایی " شعار هفته جهادکشاورزی(۲۱ الی ۲۷ خردادماه) در سال ۹۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز