خبرگزاری کار ایران

یس دانشگاه تبریز خبر داد؛

رقابت بیش از ۴۹ هزار داوطلب در آذربایجان شرقی در کنکور

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۷۸

رییس دانشگاه تبریز از رقابت ۴۹ هزار و۵۹۰ داوطلب در کنکور سراسری امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

رییس دانشگاه تبریز از رقابت ۴۹ هزار و۵۹۰ داوطلب در کنکور سراسری امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا پور محمدی گفت: امسال۱۰ هزار و ۸۳۰ داوطلب درگروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۲۲ هزار و ۲۰۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۸ هزار و ۸۱۲ داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی، ۵ هزار و ۷۹۴ داوطلب در گروه آزمایشی زبان های خارجه و یک هزارو ۹۵۲ داوطلب در گروه‌های آزمایشی هنر در استان رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه، از تعداد کل شرکت کنندگان، بیش از ۲۸ هزار نفردختر و ۲۱ هزارو ۵۰۰ نفر پسر هستند، تصریح کرد: از این تعداد، ۲۵ هزارو ۵۴۲ نفر در تبریز و بقیه در سایر شهرستان های استان خواهند بود.

رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه در کل استان ۲۴ حوزه امتحانی پذیرای شرکت کنندگان خواهد بود، گفت: همچنین در خود شهر تبریز نیز شش حوزه دانشگاه تبریز، دانشگاه پیام نور تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان(تبریز)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، آموزشکده فنی و حرفه ای شماره یک و آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان تبریز به عنوان حوزه های امتحانی داوطلبان در نظر گرفته شده اند.

پور محمدی خاطرنشان کرد: در محل حوزه امتحانی دانشگاه تبریز نیز ۹ هزار و ۱۷۷ نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۵ هزار و ۶۹۱ نفر پسر هستند که محل حوزه امتحانی دواطلبان پسر در دانشکده شیمی و دواطلبان دختر دردانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه می باشد.

وی، مشکل اصلی برگزار کنندگان و شرکت کنندگان را به همراه داشتن وسایل و نگهداری آنها عنوان کرد و گفت: داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک، پیجر، تلفن همراه، تبلت، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیدا خودداری کنند، زیرا به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج زیر به عنوان تقلب و تخلف تلقی خواهد شد.

پور محمدی با اشاره به اینکه درب حوزه های امتحانی قبل از ظهر راس‌ ساعت‌ هفت صبح و بعداز ظهرها راس ساعت ۱۴:۳۰ بسته خواهد شد، از داوطلبان خواست راس ساعت مقرر در حوزه امتحانی حضور یافته و حداقل الامکان یک روز قبل نسبت به شناسایی محل آزمون اقدام نمایند.

همین گزارش حاکی است؛ آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه ۵ تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه ۶ تیرماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه ۷ تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی نیز برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز