خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

ستاد بحران آب و برق آذربایجان شرقی تا پایان تابستان فعال خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۹۱

به مدیران صنعت آب و برق استان تاکید کرده‌ایم که نباید آب و برق برای عموم مردم قطع شود، چرا که انصاف نیست به خاطر برخی، همه مردم تنبیه شوند. / پنجمین نشست مشترک استاندار با مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

روند اجرایی مهم‌ترین پروژه‌های بخش آب و موضوع بحران آب در استان در پنجمین نشست مشترک استاندار آذربایجان شرقی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مورد بحثو بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایلنا در این جلسه که با حضور معاونین استاندار برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه صنعت آب استان گزارشی از وضعیت آبرسانی به شهرها و روستاهای استان و برخی پروژه‌های مهم صنعت آب ارایه کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای این نشست، حضور نمایندگان استان در هیات رییسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس را فرصت مغتنمی برای حل مشکلات استان دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری نشست‌های مشترک نمایندگان و مسوولان اجرایی، باعثتسریع در روند توسعه و پیشرفت استان شود.

اسماعیل جبارزاده با اشاره به تشکیل ستاد بحران آب و برق در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به جدی بودن بحران آب و برق، این ستاد حداقل تا پایان فصل تابستان فعال خواهد بود.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب و برق، اظهار داشت: به مدیران صنعت آب و برق استان تاکید کرده‌ایم که نباید آب و برق برای عموم مردم قطع شود، چرا که انصاف نیست به خاطر برخی، همه مردم تنبیه شوند.

جبارزاده تصریح کرد: کسانی که بیشتر از الگوی تعیین شده، مصرف داشته باشند آب و برق آنها قطع و مشمول جریمه خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از نمایندگان استان خواست برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه‌های بخش آب، موضوع تخصیص بودجه عمرانی استان را پیگیری کنند.

در ادامه این نشست، هر یک از نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل مربوط به صنعت آب در استان و حوزه انتخابیه خود پرداختند.

آنها همچنین با حمایت از تصمیمات مسوولان استان برای مدیریت بحران آب، در خصوص پیگیری پروژه‌های مهم بخش آب اعلام آمادگی و بر جدیت مدیران اجرایی استان و همکاری و هماهنگی آنان با نمایندگان استان در مجلس تاکید کردند.

ارسلان فتحی‌پور، نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین با اشاره به برنامه دولت برای پرداخت ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی مناطق سردسیر، پیگیری این موضوع را از اولویت‌های کاری نمایندگان ذکر کرد.

رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب با اشاره به قطع آب در برخی روستاهای این شهرستان، خواستار اقدامی اساسی در این زمینه شد.

وی همچنین با بیان این که مسایل عمرانی نباید تحت‌الشعاع مسایل سیاسی قرار گیرد، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی نشان می‌دهد که ما در بحثمدیریت مشکل داریم و باید برای این موضوع وقت گذاشته شود.

علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این که مجلس نقش ویژه‌ای در پیگیری پروژه‌های مهم عمرانی استان از جمله پروژه‌های بخش آب داشته است، گفت: نمایندگان استان آماده‌اند در صورت تلاش و جدیت مسوولان، با قدرت و احساس مسوولیت مضاعف مسایل توسعه‌ای استان را پیگیری کنند.

عباس فلاحی، نماینده مردم اهر و هریس با تاکید بر این که باید به صورت استراتژیک به مساله آب نگاه شود، اظهار داشت: در حل بحران آب باید نگاه جامع‌نگر داشته باشیم و اجرای برخی طرح‌های مهم مانند احیای دریاچه ارومیه ما را از سایر مسایل این حوزه غافل نکند.

شهروز افخمی، نماینده مردم ملکان به بحران کمبود آب در روستاها و شهرهای این شهرستان اشاره کرد و جدیت مسوولان استان در این زمینه را خواستار شد.

الهوردی دهقان، نماینده مردم ورزقان به ضرورت حل بحران آب در استان اشاره کرد و با اشاره به برخی پروژه‌های مهم عمرانی و صنعتی در این شهرستان از جمله جاده خواجه - ورزقان و طرح توسعه معدن مس سونگون، خواستار پیگیری جدی مسوولان استانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز