خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کشاورزان و دامداران باید از اهمیت و مزایای بیمه تامین اجتماعی آگاهی یابند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۳۳۳

در راستای این طرح تمام روستاییان بالای ۱۸ سال از تسهیلات بیمه اجتماعی بهره‌مند خواهند شد و بر اساس این قانون بیمه‌شدگان تنها ۵درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تأکید کرد: کشاورزان و دامداران باید از اهمیت و مزایای بیمه تامین اجتماعی آگاهی یابند.

به گزارش ایلنا، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر گفت: در راستای این طرح، تمام روستاییان بالای ۱۸ سال از تسهیلات بیمه اجتماعی بهره‌مند خواهند شد و بر اساس این قانون بیمه‌شدگان تنها ۵درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

وی افزود: تمامی روستاییان و عشایر و همچنین کشاورزانی که در غیر از روستاها ساکن هستند می‌توانند با پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان, روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

فتحی با بیان اینکه بر اساس قانون، بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۵ درصد از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی آن توسط دولت پرداخت می‌شود، ادامه داد: بیمه شدگانی که ۱۵سال حق پرداخت بیمه داشته باشند و به سن ۶۵ سالگی رسیده‌ باشند از تمامی مزایای بازنشستگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده خواهند کرد ضمن اینکه هم اکنون سقف سنی برای ورود به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برداشته شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: با تهمیدات درنظر گرفته شده متقاضیان در روستاها می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری اقدام به پوشش بیمه اجتماعی کرده به طوری که در مراحل بعدی نیازی به حضور بیمه شده به دفاتر کارگزاری نیست و بیمه شدگان می‌توانند ازطریق شبکه مجازی و بصورت آنلاین از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

وی گفت: بیمه شدگان روستایی، عشایر و کشاورزان می‌توانند با شماره پیامک ۳۰۰۰۳۷ و با ارسال کد ملی از آخرین وضعیت پرداختی حق بیمه خود مطلع شوند.

فتحی همچنین با اشاره به اینکه شرایط سنی برای عضویت روستاییان در صندوق برداشته شده است، اظهار داشت: افراد واجد شرایط بیمه در روستا چنانچه بالای ۱۸ سال سن داشته باشند می‌توانند به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در صورتی که فرد بیمه شده یکسال از حق بیمه خود را پرداخت کند، پس از فوت به بازماندگان وی مستمری تعلق می گیرد، ادامه داد: همچنین اگر فردی از کار افتاده شود و به تایید کمیسیون پزشکی نیز رسیده باشد به خود فرد و یا خانواده وی مستمری پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در تشویق روستاییان و کشاورزان برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه دارند، بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ها و تبلیغ این مهم از طریق امامان جمعه و جماعت تاکید کرد و گفت: باتوجه به تاثیرگذاری این طرح در ایجاد انگیزه در کشاورزان برای توسعه فعالیت های کشاورزی همه باید تلاش کنیم تا این طرح مهم اطلاع‌رسانی شود و این تلاش برای جامعه روستایی مضاعف صورت گیرد و تجمعات مذهبی ماه مبارک رمضان و لیالی قدر فرصت مناسبی است تا کشاورزان و دامداران از اهمیت و مزایای بیمه تامین اجتماعی آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در حال حاضر با این بیمه و مزایای آن آشنایی کاملی ندارند، گفت: باید در راستای توجیه مردم اقدامات اساسی صورت گرفته و مردم به ویژه روستاییان در زمینه اهمیت و مزایای بیمه توجیه شوند.

فتحی با اشاره به اینکه مروجین جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها نیز می‌توانند در این راستا با توجه به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی که دارند نقش مهمی در ترغیب و تشویق کشاورزان به عضویت در این صندوق داشته باشد ادامه داد: دو برابر هر میزان که فرد متقاضی به عنوان حق بیمه خود پرداخت کند، توسط دولت پرداخت می شود و هرچه متقاضی گروه‌ بالاتری را انتخاب کند در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوت حقوق و مزایایی بیشتری دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم زن و هم مرد در یک خانواده می‌توانند به صورت توأمان در این بیمه عضویت پیدا کرده و در آینده در صورت بازنشستگی و یا از کارافتادگی حقوق دریافت کنند ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می کنند، تصویب کردند و دولت را مکلف کردند کلیه روستاییان و عشایری که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می باشند و در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی و روستاییان و عشایر به مدت ۹ سال، بازنشسته کرده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز