خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

وام بلاعوض به کشاورزان تعلق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۳۵۲

کاهش مبلغ کف استفاده از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی ضروری است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت وام بلاعوض به کشاورزانی که اراضی کشاورزی خود را به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای تبدیل کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر فتحی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر اظهار داشت: بر این اساس هر یک از کشاورزان منطقه که اقدام به این امر کنند ۸۵ درصد از هزینه اجرای این طرح به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود و ۱۵ درصد باقی مانده نیز با توافق انجام شده با بانک کشاورزی با اعطای تسهیلات به کشاورزان انجام می‌شود.

وی گفت: بخش کشاورزی قابل قیاس با سایر بخش‌های اقتصادی نبوده و امیدواریم با تداوم حمایت دولت و مجلس بتوانیم گام‌های اساسی در رفع مشکلات ‌کشاورزان برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که قیمت محصولات کشاورزی در قالب عرضه و تقاضا مشخص شود تا رغبت کشاورزان به امر تولید بیشتر شود و درآمد حاصل از تولیدات خود را در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.

وی بالا بودن کف استفاده از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی را که بالای ۳ میلیارد ریال است یکی از مشکلات برخی از طرح‌ها عنوان کرد و افزود: لازم است برای کشاورزانی که نیاز ضروری به این تسهیلات دارند این مبلغ از ۳ میلیارد ریال به یک میلیارد ریال کاهش یابد که در این صورت قطعاً امکان استفاده از این تسهیلات برای اکثر کشاورزانی که برای ایجاد طرح‌های کشاورزی واجدشرایط نیاز به این تسهیلات دارند فراهم می‌شود.

فتحی به برگزاری دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: تمام طرح‌های کشاورزی واجد شرایط که در این همایش تفاهم‌نامه امضاء کرده‌اند و نیازمندی تسهیلاتی آنها بیشتر از اعتبارات استانی است از امکانات، تسهیلات و برنامه‌های حمایتی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز