خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

باید کار فرهنگی و هنری به سمتی برود که مستقل شده و روی پای خود بایستد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۰۵

با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی وزیر ارشاد برای پیوند اقتصاد و فرهنگ و همچنین با توجه به میزان اعتبارات فرهنگی استان، باید فرهنگ و هنر خود فی‌نفسه مولد اقتصادی باشد چراکه برخی از بخش‌های فرهنگی و هنری این قابلیت را دارند که مولد اقتصادی باشند و از این راه می توان به سایر رشته‌ها و بخش‌های فرهنگی و هنری نیز کمک کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در تلاشیم اعتبارات ملی سازمان‌ها و نهاد‌ها را به بخش فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صفی‌پور گفت: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی وزیر ارشاد برای پیوند اقتصاد و فرهنگ و همچنین با توجه به میزان اعتبارات فرهنگی استان، باید فرهنگ و هنر خود فی‌نفسه مولد اقتصادی باشد چراکه برخی از بخش‌های فرهنگی و هنری این قابلیت را دارند که مولد اقتصادی باشند و از این راه می‌توان به سایر رشته‌ها و بخش‌های فرهنگی و هنری نیز کمک کرد.

وی با اشاره به محدودیت بودجه‌های فرهنگی گفت: باید کار فرهنگی و هنری به سمتی برود که مستقل شده و روی پای خود بایستد.

صفی‌پور با تاکید بر اینکه ارگان‌های فرهنگی باید مکمل یکدیگر باشند، گفت: تلاش کردیم در این چهار ماه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیز مساعدت و مشورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بهبود وضع معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از دیگر چالش‌ها و اولویت‌های این اداره کل خواند و گفت: این موضوع رشد این حوزه‌ها را تحت شعاع قرار داده است و این اداره کل برای رفع حداقل بخشی از آن اهتمام جدی دارد.

صفی‌پور همچنین با اشاره به مشکلات گذشته هنرمندان و اهالی رسانه در استان گفت: جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی را به جایگاه واقعی آن نزدیک کرده و با تمام توان از هنرمندان و خبرنگاران حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی را به جایگاه واقعی آن نزدیک خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز