خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه:

احیای کامل دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲ممکن خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۵۹۶

برخی نفرات که تخصص‌شان " آب " نیست اظهار نظر اشتباه می‌کنند، تحصیلات این افراد به سال‌ها قبل برمی‌گردد و همین عدم آشنایی با علم روز، اصلی‌ترین دلیل سخنان غیر اصولی است. / از بس دروغ شنیده‌ایم، دیگر حرف هیچکس را باور نداریم، باید از منفی‌گرایی خارج شویم.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه تأکید کرد: دریاچه ارومیه شرف مردم آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در نشست مشترک اعضای شورای شهر و شهردار تبریز با اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه، با اشاره به اظهار نظرهای نا‌امید کننده در خصوص احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: برخی نفرات که تخصص‌شان «آب» نیست اظهار نظر اشتباه می‌کنند، تحصیلات این افراد به سال‌ها قبل برمی‌گردد و همین عدم آشنایی با علم روز، اصلیترین دلیل سخنان غیر اصولی است.

وی با اعلام اینکه احیای دریاچه ارومیه اولویت اول زیست محیطی دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: تصمیم دولت برای احیای دریاچه قاطع است و حتی آقای روحانی تأکید کرده که در صورت لزوم هزینه انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه را نیز دولت تقبل می‌کند.

کلانتری گفت: بر اساس مطالعات انجام شده احیای کامل این دریاچه در سال ۱۴۰۲ رخ خواهد داد و آرتیمیا نیز ۹ سال دیگر برمی گردد.

وی با اعلام اینکه اعتبارات لازم جهت احیای دریاچه تخصیص یافته است، اظهار داشت: عملیات احیای این دریاچه در گذشته بسیار کم هزینه‌تر از اکنون بود، رییس جمهور ایران فرد عاقلی است و به خوبی با تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه آشنایی دارد و از این رو برای جلوگیری از یک مصیبت بزرگ و همچنین هزینه‌های اضافی، هم اکنون با جدیت به دنبال نجات این دریاچه است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: از بس دروغ شنیده‌ایم، دیگر حرف هیچکس را باور نداریم، باید از منفی گرایی خارج شویم.

کلانتری تصریح کرد: برای دفاع از یک وجب خاک کشور، هزاران نفر شهید داده‌ایم، دریاچه ارومیه زندگی پنج میلیون نفر را تهدید می‌کند و از همین رو احیای آن، انتخاب اجباری و عقلانی است.

وی با اشاره به تحقیقات شش ماهه ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در مدت شش ماهه گذشته، دانشگاه صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌های معتبر ایرانی، برای یافتن دلایل خشک شدن و همچنین راهکارهای نجات دریاچه، مطالعات گسترده‌ای انجام داده‌اند و حتی از نکته نظرات کار‌شناسان فرا مرزی نیز در این راستا استفاده شده است.

کلانتری با بیان اینکه هم اکنون برنامه‌ای جامع برای احیای دریاچه تدوین شده است گفت: به مسئولان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اعتماد دارم، پتانسیل اجرایی در این استان‌ها بسیار بالا است و مطمئنأ عملیات احیای دریاچه را با موفقیت به پایان می‌رسانیم.

این نشست، سه شنبه شب ۱۷ تیر در ساعت ۲۲:۳۰ در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز