خبرگزاری کار ایران

تولید بیش از ۸۶ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۶۲

نوسان قیمت نهاده‌ها و همچنین عدم توسعه یافتگی سالن‌های پرورش مرغ در استان را می‌توانیم از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ قلمداد کنیم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کار‌شناسان این سازمان تولید ۸۶ تا ۸۷ هزار تن گوشت مرغ را در سال مدیریت جهادی دور از انتظار نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا جاوید بهروزین در گفتگو با خبرنگاران با معرفی شهرستان‌های بر‌تر استان در تولید گوشت مرغ، افزود: میانه و شبستر شهرستان‌های نمونه استان در تولید گوشت مرغ شناخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی از نیازهای طیور و رعایت کردن راهکارهای اقتصادی در رابطه با پرورش طیور به نوعی کاهش ضرر و زیان را در پی دارد.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ استان یادآور شد: نوسان قیمت نهاده‌ها و همچنین عدم توسعه یافتگی سالن‌های پرورش مرغ در استان را می‌توانیم از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ قلمداد کنیم.

وی افزود: مرغداران استان در سال گذشته موفق به تولید ۸۱ هزار تن گوشت مرغ شده بودند.

بهروزین با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار مرغداری‌ها، تاکید کرد: اصلاح ساختار مرغداری‌ها از لحاظ تهویه، نور، عایق سازی دیوار و سقف سالن‌ها در برابر حرارت و حتی مدیریت بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین اقدامی که باید حلقه‌های مختلف تولید گوشت و تخم مرغ استان اقدام نمایند اصلاح ساختار حاکم بر صنعت مرغداری استان از طریق ایجاد زنجیره‌های یکپارچه تولید در استان می‌باشد که تنها در این صورت است که می‌توانیم به اصلاح شاخص‌های تولید و اقتصادی و بهبود راندمان تولید امیدوار باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز