خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

دولت تدبیر و امید تامین اجتماعی را صندوقی برای جبران کسری منابع خود نمی‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۶۵

بیکاری از مشکلات آزاردهنده آذرابیجان شرقی است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ‌ توسعه تامین اجتماعی از برنامه‌های اساسی دولت تدبیر و امید است که با طرح ارتقای نظام سلامت و تجدید نظر در ساختار ارایه خدمات درمانی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل جبارزاده دیروز در دیدار با مدیران تامین اجتماعی و بهزیستی استان، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به تمام وعده‌های خود پای‌بند است، افزود: دولت با وجود اینکه از نظر منابع در شرایط سختی قرار دارد، اما بحثتامین سلامت و خدمات درمانی بهتر به مردم را در اولویت کاری خود قرار داد.

وی تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به تامین اجتماعی مانند دولت گذشته نیست و این دولت تامین اجتماعی را صندوقی برای جبران کسری منابع خود نمی‌داند.

جبارزاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تامین اجتماعی را جزو حقوق مردم می‌داند که دست‌اندازی به آن جایز نیست، افزود: ما به عنوان نمایندگان دولت در استان، از هرگونه اقدامی که نحوه ارایه خدمات تامین اجتماعی را بهبود ببخشد، حمایت خواهیم کرد تا بتوانیم تامین اجتماعی را از وضعیت نابسامانی که در سال‌های گذشته به وجود آمده نجات دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای بهبود فضای کسب و کار و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری و امید به زندگی در جامعه، بالا بردن میزان و کیفیت خدمات تامین اجتماعی است، از این رو کارکنان این سازمان با دادن طرح‌ها و ایده‌های مختلف و راهگشا، می‌توانند در بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به مردم نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری از مشکلات آزاردهنده استان است، گفت: امروز برای حل مشکل بیکاری باید بتوانیم سالانه ۴۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم که این مهم جز با همت دستگاه‌های مسوول از جمله تامین اجتماعی می‌سر نیست.

جبارزاده با تاکید بر اینکه باید در مورد مقوله اشتغال فرهنگ‌سازی شود، اظهار داشت: متاسفانه این فرهنگ غلط که شغل را صرفا کارمندی و پشت میز نشینی می‌داند در جامعه ما جا افتاده، در حالی که اشتغال به معنای کسب روزی حلال از هر طریق ممکن است.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری با استخدام در دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست، افزود: ‌ استخدام نیروهای جدید در سال‌های گذشته بیش از نیاز دولت بوده و بعید است که در چند سال آینده استخدام جدیدی صورت بگیرد، لذا نگرش جامعه به موضوع اشتغال باید تغییر یابد.

جبارزاده همچنین طرح استاد شاگردی را یکی از راه‌های حل مشکل بیکاری در استان عنوان کرد و گفت: ‌ با توجه به فعالیت بیش از ۶۴ هزار کارگاه در استان که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، باید از امکانات قانونی موجود استفاده کرده و بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری را از این طریق حل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال بالای ۸۳ درصد تخت‌های بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی، نشان از بالا بودن کیفیت خدمات ارایه شده در این بیمارستان‌ها دارد، اما نباید به همین اندازه بسنده کرد و باید بهترین خدمات در بیمارستان‌های دولتی ارایه شود.

جبارزاده تاکید کرد: باید کاری کنیم که هیچ بیماری از استان برای مداوا از تبریز خارج نشود و این امر تنها با ارایه خدمات باکیفیت امکان‌پذیر است.

وی همچنین با بیان اینکه خدمت در بهزیستی، توفیقی الهی است که باید آن را قدر دانست و شکرگزار بود، افزود: ‌ همه دستگاه‌های استانی باید زمینه را برای فعالیت بهتر بهزیستی فراهم کنند تا این سازمان با خیال آسوده بتواند در خدمت اقشار محروم جامعه باشد.

جبارزاده تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، بهزیستی و تامین اجتماعی را از راه‌های ارایه خدمات بهتر به مردم و خدمت به محرومین جامعه دانسته و ما نیز پشتیبانی کامل از آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

در این دیدار محسن ارشد‌زاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی و رحیم اردلان مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز گزارشی از فعالیت‌های این دو نهاد ارایه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز