خبرگزاری کار ایران

با بودجه یکهزار و یکصد میلیارد ریالی؛

امسال بیش از ۷۰ پروژه عمرانی توسط شهرداری مرند اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۱۱

پروژه زیر گذر بعثت، ساماندهی میدان ارتش، ورودی مرند بازرگان، پروژه مجتمع تجاری خدماتی آفتاب، پارک " وی " از جمله پروژه‌های شهرداری مرند است که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

شهردار مرند گفت: با تصویب بودجه یکهزار و یکصد میلیارد ریالی از سوی شورای اسلامی شهر امسال بیش از ۷۰ پروژه عمرانی توسط شهرداری مرند اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات عمرانی و فعالیتهای فرهنگی شهرداری مرند را در سال ۹۳ که طرح ریزی آن از سال ۹۲ پیش بینی شده بود آغاز کردیم.

وی هدف اصلی برنامه‌ها و اقدمات شهرداری مرند را توسعه شهر مرند عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تعدادی از این پروژه‌ها را همزمان با هفته دولت آماده بهره برداری نماییم.

-اتمام پروژه زیر گذر بعثت و ساماندهی میدان ارتش و ورودی مرند بازرگان

هاشمی با اشاره به پروژه زیر گذر بعثت و ساماندهی میدان ارتش و ورودی مرند بازرگان که از پیشرفت بالای ۹۰ درصد برخوردار هستند آن را یکی از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت خواند و گفت: پروژه آفتاب که یک مجتمع تجاری و خدماتی است همچنین پارک «وی» در ۷ هکتار که عمده اقدامات عمرانی آن‌ها به اتمام رسیده است که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی به آسفالت ریزی اساسی خیابان‌ها و کوچه‌های مرند با برآورد اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ برای نگهداری آسفالت نیز بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

-تلاش برای تبدیل قلعه باستانی و سد شهید کلانتری به مکان‌های گردشگری

هاشمی از تلاش برای تبدیل قلعه باستانی به یک مکان گردشگری اشاره کرد و گفت: جلسات مشترکی با میراثفرهنگی در این زمینه برگزار شده که امیدواریم ساماندهی این مکان را اجرایی نماییم.

شهردار مرند برنامه ریزی برای تبدیل سد شهید کلانتری به تفرجگاه را یادآور شد و گفت: با پیگیری‌هایی که با وزارت نیرو انجام داده‌ایم در تلاش هستیم این محل را به پروژه‌ای با قابلیت جذب توریست و گردشگر تبدیل کنیم و در نظر داریم برنامه قایقرانی را نیز در آن مکان به اجرا بگذاریم.

- ایجاد ۷ روگذر جدید در مرند

هاشمی ساماندهی همچنین ورودی‌های مرند را از برنامه‌های اولویت دار شهرداری مرند خواند و با اشاره به لزوم ساماندهی ترافیک شهری مرند، گفت: برای روان سازی ترافیک سنگین شهر مجوز‌های لازم برای احداث۷ روگذر از شورای اسلامی شهر مرند اخذ شده که در حال انجام مطالعات کار‌شناسی قرار دارد.

وی به ضرورت ایجاد پارکینگ طبقاتی در مرند اشاره کرد و گفت: در همین راستا اداثیک پارکینگ طبقاتی با ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا در ۶ طبقه که هر طبقه آن ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ خودرو را دارد در مقابل اخذ پروانه به یک سرمایه گذار اعطا شده و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه نیز برای احداثپارکینگ در زمینی به وسعت ۳ هزار مترمربع از اراضی آن در مرکز اصلی شهر مذاکراتی انجام شده است.

- پروژه تجاری خدماتی جواهر بدون آنکه ریالی شهرداری مرند در آن هزینه نماید اجرا می‌شود

شهردار مرند با اشاره به برنامه‌های شهرداری مرند در خصوص جذب سرمایه گذار گفت: پروژه تجاری خدماتی جواهر یکی از این طرح هاست که در میدان اصلی شهر و بدون آنکه شهرداری مرند در آن سرمایه گذاری مستقیم داشته باشد و ریالی در آن هزینه نماید اجرا شده که امیدواریم ظرف ماه‌های آتی به بهره برداری برسد.

هاشمی با بیان اینکه میزان فضای سبز در شهر مرند از ۳۹ هکتار در سال‌های گذشته هم اکنون به ۱۰۰ هکتار رسیده است گفت: ولی این نیاز وجود دارد تا روند توسعه فضای سبز در مرند همچنان ادامه داشته باشد.

وی ضرورت توسعه پارک‌های محله‌ای را یادآور شد و گفت: البته ما به گذشته کاری نداریم ولی در حال حاضر در داخل شهر ومحلات زمین برای ایجاد پارک نداریم که در این راستا مذاکراتی با اداره اوقاف و امورخیریه داشته‌ایم تا در اراضی که آن‌ها دارند و بلا استفاده مانده فضای سبز ایجاد کنیم.

هاشمی برنامه‌های زیباسازی شهرداری مرند اشاره کرد و گفت: اصلاح و ساماندهی تابلوهای شهری را در مرند آغاز کرده‌ایم همچنین شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا در صورتی که مغازه دارن اقدام به تجدید بناو نما اقدام کنند در اخذ پروانه از تسهیلات خاص بهره‌مند شوند.

وی همچنین اجرای پروژه قائم در ۱۷ طبقه، فراهم کردن زمینه عقد قرارداد با اوقاف و امورخیریه در ۵ نقطه شهر برای ایجاد مجتمع‌های مسکونی و تجاری، احداثهتل جدید توسط سرمایه گذار از دیگر برنامه‌های شهرداری مرند خواند و گفت: احداثموزه شهر مرند نیز در دستور کار ما قرار دارد و در صورتی که میراثفرهنگی حمایت لازم را نماید بهترین موزه کشور را در مرند با توجه به وجود بیش از ۷۰ میلیارد تومان وسایل ایجاد خواهیم کرد.

- احداثتله کابین در پیست اسکی پیام مرند در دو فاز

هاشمی از احداثتله کابین در پیست اسکی پیام مرند در دو فاز خبر داد و گفت: این پروژه خود در جذب گردشگر وایجاد اشتغالزایی با توجه به اجرای سایر پروژه‌ها و ظرفیت‌های بالای منطقه بسیار موثر خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری مرند همپای شهرهای بزرگ حرکت می‌کند افزود: در این راستا می‌توان به اقدام شهرداری مرند برای عقد قرارداد خرید نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری برای آتش نشانی مرند اشاره کرد که با توجه به احداثساختمان ۱۷ طبقه در مرند خرید آن ضروری می‌نمود که در استان آذربایجان شرقی تنها شهرداری تبریز اقدام به این امر کرده است.

وی با اعلام آمادگی برای ساماندهی تاکسی‌های شهر مرند با اعطای وام ۵۰ درصدی از سوی بانک شهر برای خرید خودروهای مدل بالا از منطقه آزاد ونیز ارایه تسهیلات وام برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی توسط بخش خصوصی گفت: برای احداثترمینال جدید مرند نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

شهردار مرند در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا نیز در مورد دغدغه‌های کاری خود با مدیران محلی، اعضای شورای شهر ومسئولان استانی نیز گفت: شهرداری مرند همکاری تنگاتنگی با شورای اسلامی شهر، نماینده مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجانشرقی، معاونت عمرانی استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند و سایر مدیران مرتبط داشته و از آنان که همواره یاور شهرداری مرند در اجرای پروژ‌هایش بوده‌اند قدردانی می‌‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز