خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

ارتباط فعلی اعضای شورا با بدنه شهرداری تبریز، نامناسب و ناپایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۱۳

با اصلاح شیوه‌­ها و رویکردهای فعلی ارتباطات میان شورا و شهرداری از یک سو و افزایش همکاری بین بخشی در شهرداری از سوی دیگر، مغایرت‌های ناشی از این شیوه کاهش می یابد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز ارتباط فعلی اعضای شورای شهر را با بدنه شهرداری تبریز نامناسب و ناپایدار خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون بابایی اقدم در ششمین جلسه هم اندیشی معاونت برنامه ریزی و توسعه با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رفع این معضل را مستلزم افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین بخشی میان معاونت‌های مختلف شهرداری و تقویت محوریت معاونت برنامه ریزی در مباحثراهبردی، طراحی، مطالعاتی و به ویژه در طرح پیشنهادات مربوطه در صحن شورای اسلامی دانست و گفت: با اصلاح شیوه­‌ها و رویکردهای فعلی ارتباطات میان شورا و شهرداری از یک سو و افزایش همکاری بین بخشی در شهرداری از سوی دیگر مغایرت‌های ناشی از این شیوه کاهش یافته و به طور مثال دیگر شاهد مغایرت آشکار ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با ضوابط تعرفه عوارض محلی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه شناخت کامل از وضعیت موجود شهر مقدمه شناسایی و رسیدن به وضع مطلوب و برنامه ریزی اصولی شهر خواهد بود به بازدیدهای دوره‌ای اعضای شورای اسلامی از مناطق دهگانه شهرداری اشاره کرد و افزود: ضرورت آشنایی جامع، کافی و بیش از پیش مدیران مناطق از پروژه‌های عمرانی در حال اجرای تحت سرپرستی منطقه مربوطه وجود دارد.

بابایی اقدم در ادامه با تأکید بر اینکه فعالیت‌های شهرداری باید به سمت تقویت گردشگری تجارت و خرید سوق پیدا کند تقویت این بخش را مهم‌ترین کارکرد و نقش شهرداری در این مقوله دانست و گفت: پروژه‌های عمرانی کلان شهرداری باید به سمت ارتقاء این نقش سوق دهی پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز همچنین در انتهای این جلسه بر ایجاد تغییرات رویکردی و اساسی نسبت به توجه به مباحثزیبا سازی و جلوگیری از اغتشاش بصری در شهر، اصلاح ساختارهای اداری و رفاهی نیروی انسانی و پرهیز از اعمال تبعیض، ممانعت از تشکیل گروه‌های انحصار گر، سودا گر و واسطه گر، ایجاد تنوع در طراحی‌ها و مطالعات شهری با استفاده از مهندسین مشاور متعدد و متنوع ملی و بین المللی و پرهیز از انحصار گرایی در این حوزه و ایجاد انسجام و یکپارچگی در مدیریت توسعه فضای سبز و پرهیز از سلیقه گرایی دراین حوزه تأکید کرد.

ششمین جلسه هم اندیشی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع تدوین اولویت‌ها و تغییر رویکردهای بودجه نویسی در شهرداری کلانشهر تبریز، برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز